آذربایجاناخبارعمومی

تحریم انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان از سوی شورای ملی مخالفان این کشور

«شورای ملی» مخالفان دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد با تحریم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، برگزاری تجمعات اعتراض آمیز را آغاز می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « آزادلیق» ، جمیل حسنلی، رییس « شورای ملی » از طریق صفحه فیسبوک خود اعلام کرد : « در حالی که حکومت روز ۱۷ اکتبر را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین و این روز را تعطیل اعلام کرده بود، بدون بروز هیچ گونه تحولی جدی، هیچ ضرورتی برای تغییر روز برگزاری انتخابات وجود ندارد. به همین خاطر «مرکز هماهنگی» شورای ملی با برگزاری نشستی فوق العاده، تصمیم حکومت برای تغییر زمان انتخابات را، حرکتی برای «دست انداختن انتخابات» ارزیابی کرد. »
جمیل حسنلی افزوده است : « در مذاکرات «مرکز هماهنگی» شورای ملی با یادآوری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ که نتایج آن یک روز قبل ( از رأی گیری) اعلام شد و « دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر» سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز از وقوع ۵۸ درصد تقلب در آن انتخابات خبر داد، تصمیم حاکمیت جمهوری آذربایجان برای برگزاری «انتخابات زودهنگام» در یازدهم آوریل، به عنوان « مضحکه زودهنگام » ارزیابی شد. شورای ملی این تصمیم را گامی دیگر برای محروم کردن مردم جمهوری آذربایجان از حق تعیین حاکمیت خود ارزیابی می کند و فرمان برگزاری انتخابات زودهنگام را « سند نامشروع بودن بازی انتخاباتی » می داند. »
رییس شورای ملی مخالفان دولت جمهوری آذربایجان افزوده است : « شورای ملی به زودی بیانیه ای را برای فراخوان مردم برای مقاومت در مقابل بازی انتخاباتی حاکمیت با بهره گیری از ابزارهای حقوقی و سیاسی صادر خواهد کرد. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا