آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

مورخ ارمنی: «قره باغ بخش جدایی ناپذیر جمهوری آذربایجان است»

مورّخ و استاد دانشگاه دولتی ارمنستان، قره باغ کوهستانی را جزء خاک جدا نشدنی جمهوری آذربایجان خواند و گفت: این دین و زبان است که ارامنه قره باغ کوهستانی را با آذری های قره باغ جدا کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اوراسیا.نت،«آرتور آقاجان اف»، در اجلاس بین المللی «مدل چند فرهنگ گرایی آذربایجان و تنوع قومی»، منطقه قره باغ کوهستانی را جزء خاک جمهوری آذربایجان دانست و گفت که این زبان و دین است که از همدیگر جدا شداند.
عضو ارشد هیئت مدیره مجمع صلح ارمنستان و آذربایجان گفت: «بیش از ۱۵ درصد از کلمات مورد استفاده در گفتگوهای ارامنه قره باغ، کلمات و عبارات زبان آذری و ترکی بوده به طوری که تمایل به وصلت و تشکیل خانواده در میان آنان گواهی بر این ادعاست. بسیاری از ارامنه قره باغ و باکو، مانند من خاطرات خوبی از آذربایجان دارند. روابط همسایگی و دوستانه دو طرف برای توسعه و صلح ضروری است. این تجربه را می توان در راستای کمک به بازگرداندن بخش های جدایی ناپذیر سرزمین قره باغ به جمهوری آذربایجان با صلح و آرامش مورد استفاده قرار داد.
«آرتور آقاجان اف» معتقد است که حل و فصل مناقشه قره باغ به هیچ عنوان راه حل نظامی نداشته و دیپلماسی مردم نقش مهمی در حل و فصل این مناقشه ایفا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا