اخباراردبیلایرانعمومی

تجلیل نماینده ولی فقیه در اردبیل از اقدامات اخیر آلمان برای مقابله با ماجراجویی سعودی ها در منطقه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته مدح بلیغی از حرّیت و شجاعت دولت آلمان بالخصوص وزیر خارجه این کشور جناب گابریل نمود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،آیت الله سیدحسن عاملی اظهار داشت:این سخن گابریل خطاب به دولت عربستان که « چرا در منطقه ماجراجویی می کنید؟ یک روز اوضاع سوریه را به هم می ریزید، روز دیگر در یمن جنایت می کنید و روزی دیگر در لبنان فتنه برپا می کنید باید به این ماجرا جویی ها خاتمه دهید.» بسیار ارزشمند است.
ایشان افزودند:چند ماه پیش در آلمان سفرای کشور های عربی با وزیر خارجه آلمان نشستی برگزار کردند،سفیر امارات در این مجلس اظهار داشت بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از تروریسم حمایت می کنند و مراد او ایران بود که جناب گابریل خطاب به او گفت: « ما از همه بهتر اطلاع داریم که چه کشورهایی از تروریسم حمایت می کنند. اگر یک انگشت به طرف ایران برود ۳ انگشت به طرف شما نشانه می رود(ضرب المثل آلمانی است)»

عاملی گفت:از اقدامات بسیار ارزشمنددولت آلمان این که دوسال است به عربستان اجازه احداث مسجد در آلمان را نمی دهد و۴۰ مسجد وهابی هارا نیزدر آلمان بسته است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه افزود:چرا در میان جامعه جهانی و کشورهای بزرگ، فقط آلمان با حریت از مظلومین منطقه دفاع و ظالم را با صراحت محکوم و تمام قد به مقابله و مبارزه با وهابیت سیاه برخاسته است؟ علت آن این است که آمریکا،انگلیس و فرانسه در بحران شدید اقتصادی به سر می برند و برای خروج از بحران احتیاج به دلارهای سعودی و گاهی معاملات صوری با عربستان دارند.
معامله عظیم تسلیحاتی اخیر عربستان با آمریکا در واقع باج بزرگ آل سعود به ترامپ بود. چون ترامپ با صراحت اعلام کرد که حمایت ما از امنیت کشورهای خلیج فارس از این به بعد مجانی نخواهد بود.
امام جمعه اردبیل گفت:این ضعف بزرگ«بحران اقتصادی» در آلمان وجود ندارد،آلمان یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا را داشته و جزو ثروتمندترین کشورهای دنیاست،این کشور امسال ۴۰ میلیارد یورو مازاد بودجه داشت و طبق آمار رسمی این کشور ملت آلمان دارای ۵تریلیون و۴۸۰میلیاردیورو سپرده در بانک های آلمان می باشند.
عاملی افزود: اینکه اتحادیه اروپا اخیرا ۲۰۰ میلیارد یورو به یونان مساعدت کرد، بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو آن توسط آلمان پرداخت گردید. مساعدت های این دولت به امثال اسپانیا نیز ویژه است،کل مراودات اقتصادی عربستان با دولت آلمان ۱۲ میلیارد یورو می باشد که در برابر ثروت عظیم آن کشور رقم بسیار ناچیزی است. همچنین با ترکیه تا ٣٢ میلیارد یورو مراوده اقتصادی داشت ولی بخاطر اقدامات منفی اردوغان بعد از کودتا، دولت آلمان بدون ملاحظه منافع اقتصادی آلمان رابطه خودراباترکیه قطع کرد.
آیت الله سیدحسن عاملی گفت:ما این حریت و شجاعت را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این کشور در آینده در برابر قدرت اهریمنی حاکم بر دنیا نقش اساسی و رییسی در دفاع از مظلومین دنیا داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا