آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

واکنش کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان مبنی بر اظهارات الهام علی اف در نشست آستانه؛کشورهای مسلمان باید چهره واقعی خود را نشان دهند و نباید با ارامنه که مسلمانان را می کشند، دوستی کنند!!

“الچین میرزابیلی” کارشناس سیاسی آذربایجانی در مصاحبه با پرتال خبری «آخار.آذ» در مورد اظهارات “الهام علی یف”رییس جمهور آذربایجان در آستانه مبنی بر اینکه ارمنستان که مساجد مقدس ما در آذربایجان را تخریب می کند، نمی تواند دوست کشورهای مسلمان باشد، گفت: « این اظهارات رییس جمهور آذربایجان پیامی به کشورهای منطقه و به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است. یعنی هر کشور باید چهره واقعی خود را نشان دهد و نباید با ارامنه که مسلمانان را می کشند، دوستی کند. فکر می کنم که این عامل از طرف کشورهای منطقه و ایران در نظر گرفته خواهد شد ».
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،این کارشناس با اشاره به چارچوب همکاری سه جانبه میان آذربایجان ـ ایران ـ روسیه گفت: « امروز بخش مهمی از راه آهن بین جمهوری آذربایجان و ایران ساخته شده و محموله هایی که در این مسیر منتقل خواهد شد، توسط مسیر باکو ـ تفلیس ـ قارص به اروپا رسانده خواهد شد. توجه کنید، هر سه کشور جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه کشورهای مهم منطقه هستند. ظرفیت اقتصادی هر سه کشور برای همکاری و تقویت روابط اقتصادی یکدیگر اهمیت ویژه ای دارد. سفر رییس جمهور ایران به جمهوری آذربایجان نیز باید از این منظر ارزیابی شود».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا