آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

نطق رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان پیش از بازداشت

حاج طالع باقرزاده روحانی محبوس در جمهوری آذربایجان و رئیس جنبش اتحاد مسلمانان پیش از دستگیری در مراسم عاشورا در نارداران و طی نطقی اعلام کرد که از هیچ کشوری برای تاسیس این سازمان کمک نگرفته اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حاج طالع باقرزاده، رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان پیش از یورش دولت باکو به نارداران و حبس وی و فعالان این جنبش سخنانی را  بیان کرده بود.

در این سخنان، حاج طالع تاکید دارد که جنبش اتحاد مسلمانان برای ایجاد اتحاد میان مردم جمهوری آذربایجان اعم از نمازخوان و غیرنمازخوان و شیعه و سنی تشکیل شده است. او می گوید در تشکیل این سازمان از هیچ کشور خارجی از جمله ترکیه و ایران کمک گرفته نشده است و به همین علت، ام.ت.ان. ( نام سازمان امنیت جمهوری آذربایجان در آن زمان) هیچ اتهامی نمی تواند به فعالان این سازمان بزند. حاج طالع می گوید که تنها ایرادی که به او گرفته می شود، این است که چرا دست آیت الله نوری همدانی را بوسیده است. حاج طالع تاکید می کند که آیت الله خامنه ای را رهبر خودشان می دانند و این ارتباطی به دولت ایران و کمک گرفتن از ایران ندارد. همانطور که سید حسن نصرالله در لبنان نیز آیت الله خامنه ای را رهبر خود می داند و عکس های امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای را در دفتر خود نصب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا