آذربایجاناخبارایران

پایان جشنواره فرهنگی و هنری ایران در باکو

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری ایران با عنوان «ایران سرزمین صلح و دوستی» در شهر باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان، به همت رایزنی فرهنگی ایران در باکو، جشنواره فرهنگی و هنری ایران با عنوان «ایران سرزمین صلح و دوستی» در چند نقطه مرکزی شهر باکو و تعدادی از مراکز علمی و دانشگاهی آذربایجان برگزار شد.

در روز آخر این مراسم که در منطقه تارگووی و از اصلی‌ترین مناطق توریستی شهر باکو برگزار شد، محصولات فرهنگی، صنایع دستی، کتاب و آثار تذهیب و تابلوهای قرآنی و خوشنویسی در ۱۸ غرفه فرهنگی در معرض دید عموم و علاقمندان قرار گرفت.

همچنین از طریق تلویزیون شهری بزرگی که توسط رایزنی فرهنگی کشورمان نصب شده بود، گوشه‌هایی از جاذبه‌های گردشگری، زیارتی، پیشرفت‌های صنعتی و علمی و حضور فعال بانوان کشورمان در عرصه‌های مختلف جامعه، به نمایش گذاشته شد.

در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری ایران، گروه موسیقی نواحی کشورمان (شالو) نیز با اجرای هنرمندانه در چند نقطه از این منطقه مرکزی شهر، ضمن جذب مخاطبان، ساعات و لحظات خوشی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کردند.

در پایان این مراسم نیز مسئول هماهنگ‌کننده وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان طی دیداری با اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در آذربایجان ضمن سپاس از برنامه‌ریزی بسیار خوب انجام شده برای اجرای روزهای فرهنگی ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی رایزنی فرهنگی ایران در سایر نقاط جمهوری آذربایجان باشیم.

همچنین در این دیدار اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز با قدردانی از همکاری مسئولان آذری در اجرای جشنواره فرهنگی و هنری ایران، از آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان در برگزاری و مشارکت در اجرای برنامه‌های مشترک با طرف آذری خبر داد و خواستار توسعه روزافزون این همکاری‌ها شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا