آذربایجاناخبارعمومیویژه

اعتراض جمعی از فعالان حقوق بشر در جمهوری آذربایجان به وضیعت حاج محسن صمداف در زندان

رئیس زندان شماره ۱۲ باکو از دادگاه درخواست نموده تا حاج محسن صمداف رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان را به زندان قوبوستون انتقال پیدا دهند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی، پس از انتقال رئیس محبوس حزب اسلام جمهوری آذربایجان به بخش مراقبت های ویژه زندان به بهانه نداشتن امنیت برای وی در بخش عمومی و به دنبال آن درخواست رئیس زندان شماره ۱۲ باکو از دادگاه جنایی برای انتقال حاج محسن صمداف به زندان قوبوستون موجب اعتراض و نگرانی جمعی از فعالان حقوق بشر گردیده است که اظهارات آنان در ذیل ارائه می گردد.

رسول جعفراف:بنده بعنوان مدافع حقوق بشر در جمهوری آذربایجان خواستار روشنگری و پاسخ به رفتار مسئولان زندان با حاج محسن صمداف هستم و از آنان می خواهم این موضوع را حل وفصل نمایند.

این مدافع حقوق بشر در ادامه افزود:حاکمیت جمهوری آذربایجان اتفاقات صورت گرفته را باید به طور جدی مورد بررسی قرار داده و باید امنیت وی بطور کامل تامین گردد.

قربان ممداف:هر آنچه که در مورد دکتر صمداف رخ داده است یک امر طراحی شده بوده و ما می دانیم که زندانیان همیشه با روحانیون،روشنفکران و سیاستمداران با احترام رفتار نموده اند و این موضوع که وی در بند عمومی زندان امنیت جانی ندارد کذب محض است.

وی می افزاید: متاسفانه، حاکمیت حقوق بشر را در کشور رعایت نمی کند و در روز های اخیرا اتفاقاتی رخ داده که نشان می دهد جمهوری آذربایجان وارد یک مرحله خطرناکی شده و تبدیل به آلت دست نیروهای خطرناک و مخرب در کشور گردیده است.

نامزد صفراف:دکتر محسن صمداف بدلیل اینکه زندانی سیاسی است به بهانه های مختلف مورد آزار و اذیت از سوی مسئولان زندان می گردد،که این برخورد دور از حقوق یک زندانی سیاسی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا