آذربایجاناخبارترکیهگرجستان

وزیر دفاع گرجستان:”ترکیه شریک استراتژیک و دوست نزدیک گرجستان است”

لوان ایزوریا وزیر دفاع گرجستان با اشاره به روابط نزدیک کشورش با ترکیه، آنکارا را شریک استراتژیک و دوست نزدیک تفلیس دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، لوان ایزوریا، وزیر دفاع گرجستان طی اظهاراتی پیش از برگزاری نشست سه جانبه ترکیه – گرجستان- آذربایجان که قرار است فردا در شهر باتوم این کشور برگزار شود، گفت: “روابط ترکیه و گرجستان علاوه بر موضوعات مربوط به حوزه دفاع در بسیاری از زمینه ها نیز بسیار نزدیک است. ترکیه شریک استراتژیک گرجستان و دوست نزدیک آن است. وجود شریک قدرتمند و دوست نزدیکی مانند ترکیه در منطقه مایه خوشحالی و خرسندی ما است”.

وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار کرد:

ترکیه در روند تغییر در وزارت دفاع گرجستان حمایت های جدی به عمل آورد. اطمینان دارم که دو کشور در آینده روابط مستحکم تری نیز خواهند داشت. یکی از بزرگترین دلایل موفقیت همکاری میان سه کشور ترکیه، آذربایجان و گرجستان روابط نزدیک کشورها است.

آموزش نظامی، توسعه امکانات برگزاری رزمایش های ملی، رزمایش های مشترک، امنیت مجازی و مهندسی از همکاری های نزدیکی برخوردارند. پشتیبانی لجستیکی و تکنیکی هر ساله ترکیه از گرجستان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

یکی از اهداف اساسی گرجستان مطابقت با سازمان های اروپایی- آتلانتیک است. برای تحقق اولویت اهداف سیاست های خارجی کشور و محافظت از امنیت آن به اجرای اصلاحات ادامه خواهیم داد.

حمایت سیاسی ترکیه از گرجستان در روند عضویت در ناتو، وجود یک شریک قابل اعتماد و نیرومند در منطقه بویژه زمانی که بخشی از خاک ما در اشغال روسیه بود، اهمیت بالایی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا