اخبارایرانترکیه

ایرانی‌ها پول‌هایشان را به جیبِ اردوغان می‌ریزند/ عطشِ آنتالیاگردی در زیر سایه‌ی تروریسم!

علی‌رغم هشدارهای مقامات عالی رتبه کشورمان در خصوص عدم سفر به ترکیه، روزانه 20 هواپیمای حامل گردشگران ایرانی تنها در فرودگاه آنتالیا بر روی زمین می‌نشیند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، علی‌رغم هشدارهای سیاسی و امنیتی برای سفر نکردن شهروندان ایرانی به ترکیه، باز هم شاهد سفر تعداد کثیری از هم‌وطنانمان کشورمان در ایّام نوروزی به آنتالیا، استانبول، وان و دیگر شهرهای ترکیه هستیم.

جمهوری ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان مهم‌ترین کشور حامی تروریسمِ تکفیری (داعش)، حامی معارضان سوری (ارتش آزاد) و طرّاح مسائل ملی-نژادی در خاورمیانه می‌باشد. با این حال، باز هم شهروندان ایرانی با سفر کردن به ترکیه و پُر کردن جیب تُرک‌ها به نحوی جبهه مقابل مدافعان حرم را در سوریه تقویت کرده و موجبان جان گرفتن تکفیری‌ها را فراهم می‌کنند.

گفتنی است، مقدار پولی که از صنعت توریسم و فروش پوشاک تُرک به ایران عاید ترکیه می‌شود، معادل 2.5 برابر کل هزینه نظامی خارجی ایران می‌باشد. همچنین، بخش زیادی از هزینه‌های خارجی نظامی ایران خرج خنثی کردن پول‌های کلان ترکیه در منطقه می‌شود که معادل با 4 برابر هزینه حج و 9 برابر هزینه سفر عتبات می‌باشد.

فصل گردشگری در آنتالیا با حضور ایرانیان آغاز شد

با توجه به عنوانی که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا به سال‌های جدید ایرانی داده‌اند، می‌توان به حساسیت حمایت از تولید ملّی و عدم خرید جنس تُرک پی برد. مسافرت نیز در همین راستا قرار دارد، چراکه ایران علاوه بر یدک کشیدن عنوان “کشور چهارفصل”، دارای امکان زیارتی، تاریخی و سرسبز بسیاری می‌باشد.

شایان ذکر است، ایرانیان با خرید جنس ایرانی می‌توانند هم از تولید ملی خود حمایت کنند و هم موجبات افزایش امکان اشتغال فرزندانشان را فراهم کنند. ایرانی‌ها با سفر به اصفهان، شیراز، مشهد، قم، گیلان و مازندران علاوه بر این که می‌توانند زیارت و تفریح‌شان را انجام دهند، کشورمان را نیز آبادتر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، همزمان با فرارسیدن بهار و آغاز تعطیلات نوروزی در ایران روزانه 20 هواپیما حامل گردشگران ایرانی وارد فرودگاه بین المللی شهر آنتالیای ترکیه می‌شود. حضور گسترده گردشگران ایرانی در اماکن تاریخی، فرهنگی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید این شهر بسیار مشهود است.

فصل گردشگری در آنتالیا با حضور ایرانیان آغاز شد

گفتنی است، در مراکز خرید و هتل‌های آنتالیا برای گردشگران ایرانی برنامه و جشنواره‌های ویژه برگزاری می‌شود و در برخی از فروشگاه و مراکز خرید برای جلب گردشگران ایرانی پوسترهای تبلیغاتی به زبان فارسی تهیه و کمپین‌های ویژه‌ای راه اندازی شده است.

گردشگران ایرانی علاوه بر خرید کالا و پوشاک ترکیه در کنسرت بسیاری از خواننده‌های ایرانی خارج‌نشین شرکت کرده و در مراسم امضاء گرفتن از این هنرمندان شرکت می‌کنند و همراه آن‌ها عکس می گیرند.

جیدا غمزه‌لی مدیر مرکز خرید مارک آنتالیا (Mark Antalya AVM) به خبرنگار آناتولی گفت: “به مناسبت جشن نوروز شماری زیادی از گردشگران از این شهر بازدید می کنند.”

وی با بیان اینکه فروشگاه‌ها و مراکز خرید این شهر با حضور گردشگران روح تازه‌ای گرفته است، تصریح کرد: “توجه زیاد گردشگران به جشنواره‌ها اثرات مثبتی به همراه دارد.”

به گفته وی، گردشگران ایرانی علاقه زیادی به کالا و پوشاک تولید ترکیه دارند و از قدرت خرید بالا نیز برخوردار هستند.

شایان ذکر است، ترکیه از نظر امنیتی دست کمی از عراق و سوریه نداشته و مکان امنی برای شهروندان ایرانی نمی‌باشد لکن پافشاری گردشگران ایرانی برای سفر به این کشور حامی داعش قابل توجه می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا