آذربایجاناخباراردبیلایرانویژه

آیت الله عاملی در دیدار با سفیر آذربایجان : ایران اسلامی بزرگ‌ترین خیرخواه برای جمهوری آذربایجان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ایران اسلامی بزرگترین خیرخواه برای جمهوری آذربایجان است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در دیداری با سفیر جمهوری آذربایجان در اردبیل اظهار داشت: توسعه روابط بین کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان باید توسعه یابد و در این زمینه از هیچ تلاشی توسط مسئولان دریغ نشود، چرا که این توسعه می‌تواند سبب استحکام و منسجم شدن ارتباطات دو کشور شود.

وی با اشاره به این‌که ایران اسلامی بزرگترین خیرخواه برای جمهوری آذربایجان است، افزود: با توجه به این‌که این کشور اسلامی روابط خود را بر مبنای دین مبین اسلام پایه‌گذاری کرده بنابراین جز خیرخواهی و خیراندیشی هدف دیگری ندارد و به طور حتم این پیوند سبب جلب رضایت‌ هر دو کشور خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تقویت روابط بین دو کشور امری لازم و ضروری است و نیاز است که با عوامل و اسباب ایجاد تنش در این روابط برخورد جدی انجام شود و به سودجویان به هیچ وجه اجازه ندهیم که در این روابط تنشی ایجاد کنند.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: در طول تاسیس کشور آذربایجان و مخصوصا در غائله قره‌باغ مساعدت‌های عمده‌ای توسط ایران به آذربایجان انجام شده بود که این موضوع نشان از وحدت و همدلی این کشور در ارتباط با این کشور است و نمود کاملی از این موضوع است.

وی تصریح کرد: توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین سبب دست‌یابی به بسیاری از پیشرفتها و فناوری‌ها خواهد شد و امیدواریم با همکاری و مشارکت مسئولان شاهد تحقق اهداف مورد نظر در راستای توسعه و پیشرفت منطقه باشیم و بتوانیم روابط این دو کشور را بیش از پیش بهبود و توسعه بخشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا