آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

تهدید شدید جمهوری آذربایجان از سوی رییس جمهور ارمنستان

رئیس جمهوری ارمنستان احتمال اقدامات جنگجویانه از سوی جمهوری آذربایجان همزمان با انتخابات پارلمانی در ارمنستان را رد نکرد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های ارمنی، سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان روز گذشته در گردهمایی “انجمن نیروهای داوطلب دفاع از کشور” افزود:”هنوز در جمهوری آذربایجان برخی در این توهم بسر می برند که ارمنستان در دوره انتخابات بسیار آسیب پذیر خواهد بود. در نتیجه چنین توهماتی ممکن است جمهوری آذربایجان در راستای اقدامات توطئه آمیز علیه ارمنستان گام بردارد.”

رئیس جمهوری ارمنستان با اشاره به این موضوع که اخیرا مقامات جمهوری آذربایجان مناقشه قره باغ را مسئله داخلی این کشور عنوان کرده اند، اظهار داشت:”متاسفانه حافظه برخی از آن ها دچار مشکل شده است. همین ضعف حافظه نیز موجب تشدید تنش و جنگ و همچنین درد و رنج و قربانی شدن بسیاری از مردم و از جمله شهروندان جمهوری آذربایجان شد.”

رئیس جمهوری آذربایجان با یادآوری سال های دهه 90 میلادی که هر هفته وزرای دفاع جمهوری آذربایجان تغییر کرده و هر هرکدام از آن ها وعده نوشیدن چای در  قره باغ را می داد، عنوان کرد:”واقعیت این است که آن ها نه تنها در استپاناکرت چای ننشویدند بلکه از نعمت نوشیدن چای در آغدام، فیضولی و دیگر مناطق نیز محروم شدند.”

سرژ سرکیسیان افزود:”ما خواهان درد و رنج مردم جمهوری آذربایجان نیستیم اما به هیچ کشوری نیز اجازه نخواهیم داد ملت ما را درگیر درد و رنج نماید. سرنوشت قره باغ همانی خواهد شد که ملت این قره باغ تعیین خواهد کرد. ارمنستان همچون کوه پشت قره باغ ایستاده است. هرگونه اقدام توطئه آمیز با پاسخ شایسته مواجه خواهد شد. هیچ آینده ای برای سیاستی که بر پایه توهم تدوین شده است، نمی توان متصور بود. ما با تکیه بر موازنه واقعی قوا، واقعیت ها را تغییر داده و آزادی و دموکراسی را برای کشور خود به ارمغان آورده ایم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا