آذربایجاناخبار

«گروه های افراطی بزرگترین خطر برای آذربایجان هستند»

آذربایجان در سالهای گذشته به مکانی برای تحقق اهداف خاص گروهها و محافل بیگانه تبدیل شده است. امروز نیز آنها طرح های مکارانه ای را در کشورمان دنبال می کنند. آنها به طرق مختلف برای برهم زدن ثبات سیاسی و اجتماعی آذربایجان تلاش می کنند. 
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اولایلار، رازی نورالله یف رییس مرکز پژوهش های بین المللی رگیون و رییس حزب جبهه خلق نوین آذربایجان در این خصوص می گوید: «گروه های افراط گرای دینی بزرگترین خطر برای آذربایجان هستند. دولت آذربایجان یک کشور لائیک است و ما نیز به عنوان یک حزب مخالف دولت به گروه های افراط گرای دینی پاسخ منفی می دهیم. اگر ثبات کشور بهم بخورد، در آن صورت بزرگترین خطر برای کشور خطر روی کار آمدن افراد آدمکش و حافظ منافع کشورهای دیگر است و این به معنای غرق شدن کشورمان در خون می باشد. سالها است که جلوگیری از مشکلات بوجود آمده توسط گروهای افراطگرای دینی در کشورهای مختلف جهان حل نشده باقی مانده و اکنون وظیفه همه ما است که کشور خود را از اینگونه خطرات دور نگه داشته و حفظ کنیم.
راه و مرام ما برای ایجاد تغییر در کشور تنها از طریق راههای قانونی و منطبق بر قانون اساسی می باشد و تلاش ما نیز همین است. هیچ راه دیگری نیز وجود ندارد… امروز روابط میان آذربایجان و اسرائیل در وضعیت خوبی قرار دارد. ما از گسترش این روابط حمایت می کنیم. چون ارتقا روابط میان دو کشور را موجب تامین بیشتر امنیت دولت آذربایجان، انتقال تکنولوژی نوین امنیتی به آذربایجان و حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی به نفع کشورمان می دانیم. ما در عین حال، خواهان بهبود روابط میان اسرائیل و ایران هستیم. چون ثبات منطقه برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد. معتقدیم که ترکیه با ثبات و مرفه همان آذربایجان با ثبات و مرفه است. ما در عین حال، خواهان ثبات و آرامش کشورهای همسایه همانند ایران، روسیه و گرجستان هستیم…».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا