اخبارارمنستانایرانگرجستان

قرارداد صادرات ٩ میلیون دلاری کالا با گرجستان و ارمنستان منعقد شد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از انعقاد شش تفاهم نامه ١.۵ میلیون دلاری صادرات کالا از خراسان شمالی به کشورهای گرجستان و آذربایجان خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، محمد صمدی در نشست خبری که به منظور تشریح دستاوردهای اعزام هیأت های تجاری خراسان شمالی به کشورهای گرجستان و آذربایجان برگزار شد، گفت: اعزام هیأت های تجاری استان به کشورهای گرجستان و آذربایجان نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.
وی افزود: در این سفر تجاری در زمینه توسعه کشاورزی مکانیزه، تولید زعفران، تولید پسته، گردشگری، توریستی، تولید محصولات، توسعه صادرات و … بحث و تبادل نظر شد.
صمدی اظهار کرد: کشور گرجستان از کشاورزی مکانیزه خراسان شمالی استقبال خوبی داشت به طوری که طرف گرجستانی تاکید داشت که کشاورزان این استان زمینه آموزش خدمات تخصصی کشاورزی را برای آنان فراهم کند.
وی تصریح کرد: گرجستان به دلیل موقعیت ارتباطی به کشورهای اروپایی در توسعه سرمایه گذاری استان تاثیر بسزایی دارد.
صمدی افزود: همچنین در سفر تجاری به آذربایجان نیز در زمینه های اقتصادی، صادرات و واردات بحث و تبادل نظر شد و توانمندی ها و پتانسیل های خراسان شمالی برای آنان تشریح گردید.
به گفته صمدی تفاهم نامه ای در ١١ماده بین اتاق بازرگانی آذربایجان و خراسان شمالی به منظور اعزام هیأت های تجاری، برگزاری نمایشگاه، توسعه صادرات و واردات و … منعقد شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به نتایج کلی این سفرها اظهار کرد:طی این سفرها دو تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی کشورهای گرجستان و آذربایجان و خراسان شمالی، و شش تفاهم نامه ١.۵ میلیون دلاری در زمینه صادرات کالا از خراسان شمالی به این دو کشور، تفاهم نامه توسعه کشاورزی مکانیزه، آموزش خدمات فنی و مهندسی از سوی خراسان شمالی و … منعقد شد.
صمدی گفت: در سال جاری اعزام هیأت تجاری خراسان شمالی به قرقیزستان و آلمان در برنامه کاری اتاق بازرگانی این استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا