آذربایجاناخبارایران

برگزاری نمایشگاه عکس مساجد جمهوری آذربایجان در ایران

رایزن فرهنگی ایران در دیدار با رئیس دانشگاه اسلامی باکو از برگزاری نمایشگاه عکس‌ مساجد جمهوری آذربایجان در شهرهای مختلف ایران در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید‌ابراهیم ابراهیمی‌نائید، رایزن فرهنگی ایران در آذربایجان با صابر حسنلی، رئیس دانشگاه اسلامی باکو، معاون اداره مسلمانان قفقاز و رییس مسجد تازه‌تأسیس حیدر باکو، دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس دانشگاه اسلامی باکو در این دیدار درباره فعالیت‌های دانشگاه اسلامی باکو و مسجد جدیدالتأسیس حیدر باکو، اطلاعاتی ارائه داد.
وی همچنین ضمن اشاره به مشترکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی بین ایران و آذربایجان، گفت: هیچ شخص و کشوری نمی‌تواند بین این دو کشور جدایی بیندازد.
در ادامه ابراهیم ابراهیمی‌نائید، به سفر اخیر مبارز قربانلی، رئیس کمیته امور دینی آذربایجان به ایران اشاره و اظهار کرد که مذاکرات و توافقات بسیار خوبی بین ایشان و مسئولین فرهنگی و شخصیت‌های دینی کشورمان به عمل آمد و کمیته امور دینی آذربایجان در نظر دارد در پاییز امسال، نمایشگاه عکس‌های مساجد آذربایجان را در شهرهای مختلف ایران برگزار کند.
ابراهیمی‌نائید در ادامه سخنان خود آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در آذربایجان را برای همکاری با دانشگاه اسلامی باکو اعلام کرد و سپس از شرکت دانشجویان این دانشگاه در المپیاد زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران، قدردانی و اظهار امیدواری کرد که المپیاد زبان فارسی امسال، با مشارکت همه دانشگاه‌های آذربایجان پربارتر از سال‌های گذشته برگزار شود.
رایزن فرهنگی کشورمان همچنین درباره اهمیت زبان فارسی و وضعیت آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان و فعالیت‌های اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های مختلف آذربایجان مطالبی را بیان کرد.
ابراهیمی‌نائید همچنین با اشاره به وجود رشته‌های تخصصی در دانشگاه اسلامی باکو، برای تأسیس اتاق ایران در این دانشگاه اعلام آمادگی کرد که با موافقت صابر حسنلی مواجه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا