اخبارایرانروسیه

بررسی شیوه‌های نوین آموزش زبان فارسی در روسیه

به همت رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ایران، شیوه‌های نوین آموزش زبان فارسی در روسیه تبيين و بررسي شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نشست تخصصی بررسی شیوه‌های نوین آموزش زبان فارسی طي روز گذشته، 24 فروردین‌ماه با هدف افزایش مهارت اساتید زبان فارسی به همت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو برگزار شد.

در ابتداي اين نشست، وفایی، استاد زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) طي سخناني، در جمع اساتید زبان فارسی انستیتو آسیا و افریقا به بيان مباحثي در خصوص توسعه زبان فارسی و تکمیل این زبان در ساختار و واژگان جدید پرداخت.

وي با اشاره به روش تدریس زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان و پژوهش در این حوزه، گفت: از میان کتاب‌هایی که برای آموزش زبان در ایران منتشر شده، اثر «صفارمقدم» به عنوان یکی از روش‌های صحیح در آموزش زبان فارسی مطرح است.

در ادامه، طرح پرسش و پاسخ پیرامون نحوه تدریس و منابع مورد نیاز آموزش زبان فارسی، ميان استاد و شركت‌كنندگان حاضر در جلسه اجرا شد.

بنابر اعلام اين خبر، در اين نشست تخصصي نخبگان دانشجو و اساتید جوان بخش‌های زبان فارسی در دانشگاه‌های مسکو و همچنين، پالیشوک، استاد دانشگاه زبان‌شناسی مسکو، ایوانف، استاد انستیتو کشورهای آسیا و آفریقا و خانم ناتالیا پاتاپوا، از اساتيد متبحر با هماهنگی مركز زبان فارسی رایزنی فرهنگی ايران حضور يافتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا