آذربایجاناخبارعمومی

ناطق کریم اف: فتوا اداره مسلمانان قفقاز نامعتبر است

اداره مسلمانان قفقاز به مناسبت ماه مبارک رمضان و مصادف بودن این ماه با اولین بازیهای اروپایی در آذربایجان فتوای را صادر نموده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری مدراتور .آذ شورای دینی ، علمی و قضایی اداره مسلمانان قفقاز در ارتباط با حضور ورزشکاران آذربایجانی در این بازیها و چگونگی روزه داری آنها در این ایام فتوایی را صادر نمودند که براساس این فتواء لازم نیست ورزشکاران حاضر در این بازیها به روزه داری بپردازند.
در این ارتباط رئیس شورای بزرگان و ریش سفیدان نارداران ناطق کریم اف در مصاحبه با خبرگزاری مدراتور .آذ گفته است فتوایی که از سوی اداره مسلمانان قفقاز صادر گردیده است نامعتبر می باشد.
حاج ناطق کریم اف در ادامه گفته است که اداره مسلمانان قفقاز باید به تقویم و زمان اذان های یومیه بپردازد نه اینکه در ارتباط با مسئله دینی فتوا صادر نماید.
روزه داری یک امر شخصی می باشد. نباید در این مورد فتوایی صادر گردد اگر در طول بازیها روزه داری ممنوع بود در این ارتباط علمای مراجع فتوایی را صادر می نمودند.
همانطور که می دانیم شرایطی را که ما نباید به روزه داری بپردازیم از سوی علماء برای تمامی مصادیق آن فتوا صادر شده و سالیان سال است که تغییر نمی نماید . فتوایی که از سوی اداره مسلمانان قفقاز صادر گردیده نامعتبر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا