آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

 افزایش همکاری‌های نظامی تهران و باکو

سفیر باکو در تهران با وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح ایران دیدار کرده و بر تعمیق روابط و همکاری نظامی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسانه‌های جمهوری آذربایجان از تلاش باکو و تهران بر تعمیق همکاری‌های نظامی خبر دادند.

«علی علیزاده» سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با سردار سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار بر توجه ویژه روسای جمهوری آذربایجان و ایران به روابط دو جانبه تاکید و از روابط نزدیک دو کشور استقبال کردند. این دو مقام ارشد بر لزوم تداوم همکاری جمهوری آذربایجان و ایران در همه زمینه‌ها به عنوان  دو کشورهمسایه  و دوست تاکید کردند.

در این دیدار موضوعات همکاری در زمینه‌های نظامی و نظامی-فنی مورد بررسی قرار گرفت. طرفین همچنین در مورد چشم انداز تقویت همکاری‌های مفید و همچنین سازماندهی دیدارهای متقابل، افزایش تبادل اطلاعات و اجرای پروژه‌های مشترک تبادل نظر کردند.

یادآور می شود، چندی قبل نیز معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در دیدار با فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد سازماندهی و اجرای مسابقه «جام دریا» که در چارچوب «بازیهای بین المللی ارتش- ۲۰۲۱»  و افزایش همکاری تبادل نظر کردند.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا