آذربایجاناخبارایران

نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان سفر علی اف به تهران را موفقیت آمیز خواند

ˈالدار ابراهیم افˈ نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان گفت که سفر ˈ الهام علی افˈ به تهران از منظر راهبردی ، مناسبات کشور همسایگی و اشتراکات تاریخی پربار و موفقیت امیز بوده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری آذربایجان و ایران در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در باکو با اشاره به سطح عالی دیدارها، مذاکرات و اسناد امضا شده در چارچوب این سفر را از منظر توسعه بیش از پیش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مهم و ثمربخش ارزیابی کرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن دیدارهای رییس جمهوری آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری اسلامی ایران ، این دیدارها را از نظر گروه دوستی پارلمانی آذربایجان بسیار ضروری و مهم خواند.

ابراهیم اف همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت متقابل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از یکدیگر در رابطه با مسایل سیاسی و اقتصادی ، موضع حمایتی تهران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان در رابطه با مناقشه قره باغ به عنوان اساسی ترین مساله کشورش را بسیار حایز اهمیت خواند.

الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گذشته به دعوت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ، رییس جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا