آذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومیقره باغقره باغ

گفت و گوی تلفنی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره قره‌باغ

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان درباره وضعیت قره باغ و توافقنامه صلح این منطقه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پوتین  ۲۳ نوامبر (روز دوشنبه) با پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و روز ۲۴ نوامبر (امروز ) با علی اف رئیس جمهوری آذربایجان درباره قره باغ گفت و گو کرد.

در بیانیه کرملین گفته شده است: در گفت و گوهای تلفنی پوتین با پاشینیان و علی اف، نتایج سفر روز ۲۱ نوامبر (اول آذر ماه) هیات بین سازمانی روسیه به ایروان و باکو و روند اجرای مفاد بیانیه سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره قره باغ بررسی شد.

در این گفت و گوها همچنین برنامه کار صلحبانان روسیه در منطقه قره باغ و گامهای بعدی برای ارائه کمک های انسانی به ساکنان این منطقه بررسی شد.

رئیس جمهوری روسیه با نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهوری آذربایجان درباره مسائل مربوط به همکاری های اقتصادی و آزادسازی (رفع انسداد) زیرساخت های حمل و نقل در منطقه نیز گفت وگو کرد.

هیات بین سازمانی روسیه که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، سرگئی شایگو وزیر دفاع و الکساندر نوواک اعضای آن را تشکیل می دهند روز شنبه به ایروان و باکو سفر کرده و با پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبان به قره باغ اعزام کرده و قرار است در مجموع یک هزار و ۶۰۰ نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر شوند.

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا