آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

روابط عمومی راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد؛ نشست مشترک توسعه‌ی گذرگاه شمال- جنوب در باکو

جلسه بررسی توسعه مسیر غربی کریدور شمال- جنوب با حضور معاونان راه آهن کشور‌های ایران – روسیه – بلاروس و فنلاند به میزبانی جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روابط عمومی راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد؛ جلسه بررسی ” توسعه مسیر غربی کریدور شمال- جنوب ” با حضور معاونان راه آهن کشور‌های ایران – روسیه – بلاروس و فنلاند به میزبانی جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.
“اقبال حسین اف” معاون راه آهن جمهوری آذربایجان و رییس این کار گروه با اشاره به اهمیت گذرگاه حمل و نقل شمال- جنوب گفت: این کریدور علاوه بر اتصال ریلی کشور‌های شرکت کننده در جلسه، در گسترش روابط تجاری، اقتصادی و افزایش گردش مالی همه کشور‌ها در صادرات و واردات جهانی نقش استراتژیکی خواهد داشت.
بر اساس این گزارش در این جلسه، نتایج طرح حمل کالا، افزایش حجم ترانزیت کانتینری از مبدا فنلاند به هند و تبادل کالایی از هند به جمهوری آذربایجان، روسیه، بلاروس و اتحادیه اروپا، مورد مذاکره معاونان راه آهن قرار گرفت.
ایجاد سیستم عوارضی، ساده سازی فرایند گمرکی، ایجاد سیستم دیجیتالی تبادل اطلاعات در مسیر ریلی غربی کریدور شمال-جنوب، و افزایش ظرفیت بارگیری در شهر آستارای ایران، ساخت خطوط ریلی آستارا- رشت و زاهدان- چابهار از محور‌های گفتگو در این کارگروه بود.
در این نشست فنلاند به عضویت کارگروه توسعه مسیر غربی کریدور شمال-جنوب پذیرفته شد.
همکاری‌های مشترک با عنوان، ایجاد کریدور شمال-جنوب در سال ۲۰۰۰ میلادی میان کشور‌های روسیه، ایران و هندوستان در روسیه امضا و از سال ۲۰۰۲ میلادی اجرایی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا