آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

معاون دبیر کل ناتو: حوزه دریای سیاه و گرجستان اهمیت ویژه ای برای ناتو دارد

معاون دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) با بیان اینکه حوزه دریای سیاه و گرجستان اهمیت ویژه ای برای این سازمان دارد ،گفت : به آماده سازی گرجستان برای عضویت در ناتو ادامه خواهیم داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری آپسنی، « رز گوته مولر» روز شنبه در نشست خبری در تفلیس افزود: ناتو به بیانیه خود در اجلاس سال ۲۰۰۸میلادی در بخارست مبنی بر اینکه گرجستان عضو این سازمان خواهد بود ، پایبند است.
وی افزود: گرجستان در زمینه اجرای اصلاحات ، دستیابی به توسعه اقتصادی ، ایجاد ساختارهای امنیتی و دفاعی گام های مهمی برداشته و دستاوردهای قابل توجهی داشته است .
معاون دبیر کل ناتو، با اشاره به اینکه گرجستان در تحکیم امنیت بین المللی سهم ارزنده ای دارد، گفت: سوم اکتبر (برابر ۱۱ مهر ماه ) اجلاس ناتو – گرجستان در سطح وزیران دفاع برگزار می شود که نشانگر اهمیت گرجستان برای این سازمان است.
گوته مولر، در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: همکاری مراکز دریایی گرجستان و ناتو گسترش می یابد و افتتاح مرکز آموزشی مشترک ناتو و گرجستان در حومه تفلیس به اصلاحات در حوزه نظامی این کشور تحرک می بخشد.
بنا به این گزارش ، معاون دبیر کل ناتو در جریان سفر به تفلیس با رئیس جمهوری و برخی مقامات دیگر گرجستان دیدار و در میزگرد وزارت دفاع این کشور حضور یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا