اخبارارمنستانترکیه

70 هزار مهاجر ارامنه می توانند از ترکیه به ارمنستان تبعید شوند/ سیاست کنونی حاکمیت ارمنستان غیر سازنده است

کارشناسان ارمنی طی گزارش های خود به رسانه های ارمنستان از تبعید چندین هزار نفری مهاجران غیر قانونی ارامنه در ترکیه، به این کشور خبر داده اند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در پی روابط پر تنش اخیر بین ترکیه و ارمنستان خبرهایی در خصوص تبعید 70 هزار نفر مهاجر ارمنی از ترکیه به ارمنستان مطرح می شود.
این در حالیست که، “نسل کشی” لابی ارامنه با نارضایتی هایی از سوی آنکارا روبرو است. طبق عقاید مطرح شده، آنها بر این باورند که دود سیاست های خارجی لابی ارامنه و حاکمیت این کشور تنها به چشم مردم ارمنستان می رود.
آخرین آمار حاکی از آن است، حدود 70 هزار نفر مهاجر ارمنی به صورت غیر قانونی در ترکیه زندگی می کنند که می توانند مجدداً به ارمنستان تبعید شوند و این نیز با مسائل و مشکلات دیگری روبرو خواهد بود که یکی از آنها مضاعف شدن بار بیکاری بر دوش کشور ارمنستان و به معنای گرسته ماندن خانواده های آنها خواهد بود.
به ادعای کارشناسان، بروز چنین وضعیتی می تواند بحران اقتصادی ارمنستان را نیز افزایش داده و این هم به بدتر شدن وضعیت جنایی در کشور منجرخواهد شد.
در پی تأکیدات این کارشناسان ارمنی، اخذ ویزا برای ارمنی هایی که با اتوبوس از مسیر تفلیس – باتومی – ترابزون از گرجستان به ترکیه می روند با جدیت انجام خواهد شد.
در کنار این جدیت نیز؛ بعد از تعیین شمار افرادی که بعد از اتمام یک ماهه ویزا خواستار ماندن در ترکیه هستند، این افراد از ترکیه دیپورت شده و به ارمنستان فرستاده خواهند شد.
گفتنی است، کارشناسان ارمنی در اظهارات خود معتقدند که سیاست کنونی حاکمیت ارمنستان در حال حاضر بسیارغیر سازنده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا