آذربایجاناخبار

سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا:روابط باکو و تل آویو واقع‌بینانه است

سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا در گفت‌و‌گویی خواهان برگزاری نشستی بین سران رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان و سران عرب منطقه با پشتیبانی آمریکا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فارس، سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا در گفت‌و‌گو با نشریه «جروزالم پست» خواهان برگزاری نشستی تحت حمایت آمریکا با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از یک سو و از سوی دیگر سران کشورهای عرب خلیج فارس شد.

«الین سلیمانوف» سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا ضمن تاکید بر روابط گرم دیپلماتیک باکو و تل آویو خواهان ایفای نقش گسترده‌تر کشورش در فرآیند صلح  خاورمیانه شد.

وی گفت: «روابط بین اسرائیل و اعراب خلیج فارس رو به افزایش است. دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز خواهان رویکرد منطقه‌ای بیشتر است و من نیز فکر می‌کنم این مسئله درست است.»

وی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را در قیاس با «باراک اوباما» رییس جمهور قبلی آمریکا فردی عملگراتر خواند.

سلیمانوف در این گفت‌‌وگو روابط باکو و تل‌آویو را فراتر از موضوع ایران برشمرد و گفت: «روابط ما با اسرائیل تاکتیکی و واقع بینانه است. عملگرایی در روابط ما زیاد است. بقاء شما بسته به این موضوع است که چگونه واقعیت خود را درک می‌کنید.»

سفیر جمهوری آذربایجان در ادامه از کمک‌های فنی باکو در زمینه نفت و گاز به اسرائیل و کمک‌های فناوری اطلاعاتی تل آویو به باکو خبر داد.

وی توافق اتمی ایران با قدرت‌های جهانی را دارای مزایای زیادی برای ایران برشمرد.

سلیمانوف در این زمینه گفت: «آن‌ها می‌توانند بگویند که در خاتمه توافق آنچه را که می‌خواستیم کسب کردیم. حال سئوال اینجاست که اگر شما توافق را برهم زنید چه دستاوردی خواهید داشت؟ هدف چیست؟»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا