آذربایجاناخباراردبیلایران

حجم مبادلات ایران و آذربایجان بیش از 500 میلیون دلار می باشد

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور گفت: آمارها حاکی است که حجم مبادلات تجاری دو کشور بیش از 500 میلیون دلار می باشد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، شاهین مصطفی اف در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان در شهر سرعین، افزود: میزان مبادلات تجاری ایران و آذربایجان در مقایسه با سال های گذشته بیش از 70 درصد رشد داشته است.

وی افزود: این رشد در حالی است که در سال های گذشته رکود بر اقتصاد جهانی حاکم بود و این وضعیت در روابط اقتصادی دو کشور از عزم و اراده جدی مقام های ایرانی و آذری برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات حکایت دارد.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان بیان کرد: قابلیت های ایران و آذربایجان برای گسترش مناسبات بسیار زیاد است و ما معتقدیم که هنوز از این قابلیت ها استفاده بهینه صورت نگرفته و باکو بر ارتقای همکاری های همه جانبه خود با تهران تاکید دارد.

مصطفی اف با اشاره به اینکه 538 شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان ثبت شده است، اظهار کرد: با اینکه میزان سرمایه گذاری این شرکت ها قابل توجه است اما حجم گسترده آن مربوط به فعالیت های نفتی است و مجموع سرمایه گذاری غیر نفتی این شرکت ها 150 میلیون دلار می باشد.

وی تشریح کرد: مقام های ایران و آذربایجان تاکید دارند که همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور باید به سمت و سوی غیر نفتی حرکت کرده و باکو از ایجاد و فعالیت موسسه های مشترک اقتصادی استقبال می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا