اخباراردبیلایران

آیت الله عاملی:روح عزاداری توجه به هدف عاشورا است

امر به معروف و نهی از منکر کلید ورود به اردوگاه امام حسین (ع)  است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم در اردبیل اظهار داشت: طبق روایات، ثواب حضور در عزای امام حسین(ع) محیرالعقول است.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تاکید کرد: طبق روایات، ثواب حضور در عزای امام حسین (ع) محیرالعقول است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان روح عزاداری را در توجه به هدف و مرام امام حسین (ع) دانست و اضافه کرد: امر به معروف و لزوم رهبریت حاکم صالح، رکن اصلی قیام امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: بدون امر به معروف و نهی از منکر امکان ورود به اردوگاه امام حسین (ع) نیست. بزرگترین بیعت با امام حسین (ع) در اول محرم این است که با حضرت عهد ببندیم که در برابر منکر تغییر رفتاری داشته باشیم. این تغییر از هزاران ساعت عزاداری ارجح است چون عزاداری مقدمه همین فریضه است.

عاملی از شعراء، مداحان و عزاداران خواست با پالایش شعر و مداحی و عزاداری، از هرگونه عمل با سخن بی اساس، فرصت شماتت و اهانت و تحقیر را از دشمنان اهل بیت (ع) سلب کنند.

ایشان در ادامه  اضافه کرد: این استان به طور متوازن پیشرفت نکرده و در حال حاضر جنوب استان با محرومیت و مهاجرت تکان دهنده مواجه است.

وی با بیان اینکه بخشی از این محرومیت ها در حوزه راه و جاده است، به حضور وزیر راه و شهرسازی در استان و مشاهده مشکلات مربوط به راه و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: حضور وزیر راه فرصت خوبی بود تا نیازهای اصلی و اساسی استان در حوزه راه و شهرسازی به ایشان منعکس شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وضع ناشایست جاده های بیله سوار و گرمی، غرور مقدس مردم را شکسته است، افزود: مقایسه راه های دو طرف، وهن بزرگ برای کشور و دولت و منشأ خطر امنیتی است.

وی با اشاره به مذاکرات خود با وزیر راه تصریح کرد: شهرستان پارس آباد با رشد سریع به دومین شهر استان تبدیل شده و با سرازیر شدن سه هزار میلیارد تومان برای مهار آبهای مرزی گرمی، بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز حجم تردد در جاده های منتهی به پارس آباد مخصوصا جاده مشگین شهر به پارس آباد بسیار پرمخاطره شده و مدام تلفات می گیرد از این رو دو بانده شدن آن از مطالبات حیاتی است.

لزوم احداث باند دوم جاده نمین – آستارا

عاملی با اشاره به ترانزیت گردشگری از اردبیل بیان داشت: سرعین و آستارا از مراکز تفریحی در شمالغرب کشور بوده و این باعث ترافیک و حتی انسداد در جاده نمین – آستارا می شود؛ به همین جهت احداث باند دوم این جاده از مطالبات اصلی است.

وی با اشاره به محرومیت حوزه راه در جنوب استان اردبیل متذکر شد: در این خصوص احداث جاده خلخال به ماسوله و درام به طارم موجب رونق گردشگری و صنعت توریسم در این منطقه خواهد بود. علاوه بر این به دلیل حجم زیاد تردد و حادثه خیز بودن جاده سرچم تکمیل باند دوم این جاده مورد تاکید است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه استان اردبیل با دارا بودن بیش از ۶۰ آب گرم معدنی، استعداد فوق العاده برای سرمایه گذاری در بخش توریستی دارد، یادآور شد: اگر کمربند توریستی سبلان که از سرعین شروع و در مشگین شهر ختم می شود، تکمیل و زیرساخت های سرمایه گذاری فراهم شود، قطعا استان از انقلاب اقتصادی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به ذهنیت منفی مردم این استان نسبت به عملکرد دولت در خصوص راه آهن و تبعیض بین استان ها افزود: وزیر راه در این جلسه با بیان اینکه راه آهن اردبیل به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، پیشنهاد داد راه آهن اردبیل از طریق صندوق توسعه ملی حمایت مالی شود و در این خصوص شایسته است از طریق مکاتبه با مقام معظم رهبری، اجازه استفاده از صندوق اخذ شود.

عاملی با بیان موافقت خود با این پیشنهاد عنوان کرد: بنده ضمن موافقت با این پیشنهاد، در این خصوص ضرورت موضوع را با معاون اول رئیس جمهور نیز در میان خواهم گذاشت. وزیر راه نیز قول دادند که در این خصوص از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد و پیشنهاد دادند که موضوع راه آهن را در معیت نماینده ولی فقیه در استان، در تهران به طور مشترک پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا