آذربایجاناخبارعمومی

الهام علی اف:جمعیت جمهوری آذربایجان باید افزایش یابد

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان، افزایش سریع جمعیت را موجب قدرتمندتر شدن این کشور دانست و بر ضرورت جلوگیری از تاثیرات فکری خارجی بر مردم این کشور تاکید کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج ، الهام علی اف در مراسم آغاز سال تحصیلی در جمهوری آذربایجان گفت : « افزایش سریع جمعیت در جمهوری آذربایجان مشاهده می شود. این، خیلی خوب است و نشان دهنده توسعه کشورمان است. هر قدر جمعیت مان افزایش یابد، کشورمان به همان اندازه قدرتمندتر خواهد شد. شمار کودکان مدرسه ای نیز هر سال افزایش می یابد.»
علی اف گفت : « ما در دوره استقلال ، توانسته ایم سطح باسوادی را در حد بالایی حفظ کنیم و امروز سطح باسوادی در کشور تقریبا ۱۰۰ درصد است. این برای ما، عادی است. اما برای خیلی از کشورها این رقم دست نیافتنی است. این امتیاز بزرگ ماست. »
علی اف افزود : « در هرجا که باسوادی نباشد، تاثیرات منفی خارجی، خود را نشان می دهند. ما امنیت و مرزهایمان را حفاظت می کنیم و باید خود را از تاثیرات بیگانه نیز حفظ کنیم. زیرا، امروز دردنیا در بخش ایدئولو‍ژی ، مبارزه و جنگ جریان دارد و این، گویی پایه جنگ های خونین بعدی را تشکیل می دهد. اذهان انسان ها و خصوصا جوانان مسموم می شوند. آنها با اقدامات مختلف ناخوشایند تحریک می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند تا نیات کثیف برخی محافل خارجی در کشوهای مختلف محقق شوند. به همین علت، ما باید خود را از این تاثیرات منفی و خطرناک حفظ کنیم. »
علی اف افزود : « من همواره می گویم ارزش های ملی و معنوی مان از هرچیزی برای ما مهمتر است. ما باید آنها را نگه داریم و روح ملی مان را حفظ کنیم. زیرا، این ها پایه سرنوشت ما هستند. ما بیش از ۲۵ سال است که به عنوان کشور مستقل ادامه حیات می دهیم و به حساب خود زندگی می کنیم. به هیچ کس وابسته نیستیم. گرچه بطور مستمر علیه ما لجن پراکنی و بهتان و افترا و تبلیغات جریان می یابد. هدف آنها نیز روشن است: لکه دار کردن جمهوری آذربایجان و رام کردن جمهوری آذربایجان و سپس استفاده از جمهوری آذربایجان قوی برای تامین منافع خودشان. ما محکم ایستاده ایم و اجازه این کار را نمی دهیم و منافع ملی مان را حفظ می کنیم. به همین علت نیز بطور مستمر هدف آتش محافل مختلف خارجی قرار داریم.»
علی اف افزود : « هیچ کس نمی تواند ما را از راهمان برگرداند. ما در مسیر حق قرار داریم. جمهوری آذربایجان کنونی، واقعیات آذربایجان کنونی ، ثباتی که بر کشورمان حاکم است، امنیت و آسایش، توسعه، همبستگی شهروندی ، ارزش های ما هستند. در کشور ما ، به قدر کافی اراده سیاسی قوی برای حفظ مردم از تاثیرات خارجی وجود دارد. جوانان و کودکان نیز باید با این روحیه استقلال پرورش یابند. آذربایجان به عنوان کشور مستقل، باید تا ابد باقی بماند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا