آذربایجاناخبارایرانعمومی

شرایط نامطلوب زندانیان در زندان شکی جمهوری آذربایجان

در روزهای اخیر خبرهای نگران کننده ای از زندان شکی جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از راکورس تی وی، به دلیل محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در زندان شکی، شرایط نامطلوب حاکم بر زندان به اوج خود رسیده است.

بستگان بازداشت شدگان در این باره اظهاراتی عنوان کرده اند که در ادامه عینا ارائه می دهیم:

به نظر می رسد «فرهاد حسین اف» ریاست زندان، و «الچین معلم» مسئول آموزش و پرورش، نه تنها نمی خواهند به مطالبات برحق زندانیان توجه کنند بلکه حتی پا را از این فراتر گذاشته و فشار فیزیکی به آنها وارد می کنند. چند روز پیش در نتیجه فشارهای فیزیکی به زندانیان معترض، تعدادی ازآنها اقدام به خودزنی و مجروح ساختن خود کردند. زندانیان تنها راه فرار از شکنجه رئیس سازمان را، وارد کردن صدمات اساسی به بدن خود می بینند. اقدام به حلق آویزکردن و زخمی کردن خود با چاقو به واقعیت هرروز این قبرستان ساکت و فراموش شده تبدیل شده است.

دلایل متفاوتی وجود دارد. گرانی روز افزون ناشی از شیوع بیماری کرونا، غذاهای بی کیفیت وممنوعیت بی دلیل تماس تلفنی با خانواده ها برای زندانیان و حمایت دولت از کارمندان زندان از سوی دیگر، درنهایت منجر به سرکوب وحشیانه زندانیان شده است.

اخیرا، به وجود آمدن امکان ملاقات از پشت شیشه مشکلات دیگری را موجب شده است. ساعت ها معطلی بی مورد و ساختگی، ایجاد موانع بی مورد برای ملاقات کنندگان و بازرسی های غیر معمول بدنی، باعث ناراحتی و نفرت همگان شده است.

با وجود امکانات فنی پیشرفته، بازرسی تحقیرآمیز زنان و مردان موجب ناخشنودی خانواده ها و همچنین ناراحتی و تحریک زندانیان شده است. هرچند درخواست تجدیدنظر به سازمان زندان ها ارسال شده، اما مطالبات زندانیان همچنان بی پاسخ مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا