آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیویژه

پژوهشگر مسایل صفویه: ۱۹ ژانویه روزی است که مرز باورهای غلط شکسته شد

توحید دلاور قوام، پژوهشگر و شاعر صفویه گفت: ۱۹ ژانویه روزی است که مرز باورهای غلط شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، توحید دلاور قوام در آیین بزرگداشت ۱۹ ژانویه «روز آذری های مسلمان جهان»  واقع در سالن خطایی، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: قطعا خون آن شهید والامقام  که در راه اباعبدالله الحسین ریخته شد از وجود فیزیکی آن پربرکت  خواهد بود و دنیای اسلام و انسانیت از خون پاک آن شهید فیض و بهره بسیار خواهد برد.

دلاور قوام با اشاره به روز ۱۹ ژانویه «روز آذری های مسلمان جهان» گفت: ۱۹ ژانویه روزی است که مرز باورهای غلط شکسته شد و در آن روز مردم جمهوری آذربایجان به باورهای خود که تشییع، همبستگی و وحدانیت بود مهر تایید زدند.

وی افزود: بسیاری سعی کرده اند که ملت مسلمان آذربایجان را از ذات حق و باورهای خود جدا کنند تا هویت آن ها را از بین ببرند ولی این روز نشان داد که این ملت همیشه به تاریخ  خود تاکید می کنند و می گویند هر چیزی که ما داریم از ذات احدیت است و این ملت همیشه به حرکت در مسیر توحید و وحدانیت  گام بر می دارد. زیرا در این راه خون ها زیادی داده و عالمان بسیاری پرورش داده اند و در عرصه های فرهنگ و مدنیت افتخارات بسیاری را به دست آورده اند.

پژوهشگر مسایل صفویه گفت: ما باید با افتخار همه ساله این روز«۱۹ ژانویه» را باید گرامی بداریم چراکه همواره هم تباران ما در آن سوی مرزها با شکستن سد پلیدی ها به سوی جمهوری اسلامی ایران و اردبیل سرازیر شدند و بر این حقیقت که وحدانیت زنده است و زندگی علوی افتخار است تاکید کردند. آن ها ثابت کردند که یک تفکر دنیا را نجات می دهد و آن هم اسلام و تفکر علوی است.

ایشان افزودند: نامگذاری ۱۹ ژانویه به نام «روز آذری های مسلمان جهان» ابتکار حضرت آیت الله عاملی بود که امروز شاهد برگزاری آن در شهرهای مختلف ایران و سایر ممالک اسلامی هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا