اخبارروسیهعمومی

افتتاح رسمی «آکادمی بلغار» در جمهوری تاتارستان/تصویر

آکادمی بلغار با حضور شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های مذهبی روسیه، در شهر بلغار جمهوری تاتارستان به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در ابتدای این مراسم که روز گذشته دوشنبه ۱۳ شهریور برگزار شد، شیخ کامل سمیع‌الدین، مفتی تاتارستان به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و پس از آن میخائیل بابیچ، نماینده تام‌الختیار رییس جمهور فدراسیون روسیه در منطقه فدرال پاوولژ، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: فراهم کردن زمینه اسلامی عظیم در سراسر روسیه، تربیت و آموزش متخصصین داخلی، همکاری با دیگر سازمان‌های اسلامی میهنی از جمله وظایف این آکادمی است که این امر خود می‌تواند گامی بزرگ برای حمایت از سازمان‌های اسلامی در مبارزه با افراطی‌گری باشد.

میخائیل بابیچ همچنین متن پیام تبریک ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را به مناسبت افتتاح رسمی آکادمی بلغار، قرائت کرد.

در بخشی از پیام رییس جمهور روسیه آمده است: «این اتفاق بزرگ و خوشایند را تبریک عرض می‌نمایم. تحقق این مهم با اتحاد سازمان‌های برجسته اسلامی، تلاش آنان در جهت تحکیم اصول دینی و اخلاقی در جامعه و همچنین هماهنگی و سازش در روابط بین مذهبی و ملیتی حاصل شد».

ولادیمیر پوتین در این نامه ابراز امیدواری کرد که آکادمی اسلامی بلغار بتواند یک مرکز بزرگ علوم اسلامی و توسعه علوم دینی و همچنین تربیت کارشناسان و متخصصین برجسته باشد و همچنین زمینه‌ای باشد در جهت تقویت و تحکیم صلح و ثبات در کشور.

رضا ملکی، رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه به همراه رسول اسماعیل‌زاده، رییس مرکز ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این برنامه حضور داشتند.

از دیگر شخصیت‌های بلندپایه مذهبی و سیاسی روسیه و تاتارستان در افتتاح آکادمی بلغار، می‌توان به شیخ طلعت تاج‌الدین، مفتی اعظم و رییس اداره مرکزی مفتیان روسیه، شیخ راویل عین‌الدین، رییس بخش اروپایی شورای مفتیان روسیه و همچنین شیخ کامل سمیع‌الدین، رییس اداره مفتیات تاتارستان اشاره کرد.

از شخصیت‌های سیاسی نیز میشل بابیچ، نماینده رسمی رییس جمهور فدراسیون روسیه در ناحیه فدرال منطقه ولگا، میخائیل بلوزوف، معاون بخش سیاست‌های داخلی اداره ریاست جمهوری، رستم میننیخانف، رییس جمهور تاتارستان، مینتمیر شایمییف، رییس جمهور سابق و مشاور دولت تاتارستان، و فرید محمدشین، رییس شورای حکومتی، جزو حاضران در مراسم افتتاحیه بودند.

آکادمی ‌بلغار، عالی‌ترین سطح تحصیلات اسلامی در فدراسیون روسیه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاکنون، راه‌اندازی شده است. ریاست آکادمی با کامیل اسحاقف، است و مدیریت آموزشی آکادمی را رافیق محمدشین، رییس دانشگاه اسلامی قازان عهده‌دار خواهد بود.

منبع:روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا