آذربایجاناخبارروسیهعمومیقره باغقره باغ

پاسخ شدیداللحن مسکو به اعتراض باکو به دیدار مقامات روسی با رییس جمهوری خودخوانده قره باغ

پایگاه اینترنتی «آخار» جمهوری آذربایجان از پاسخ شدیداللحن سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اعتراض باکو به دیدار رییس اداره چهارم مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه با باکو ساآکیان، رییس جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی در آبخازیا خبر داد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،آخار نوشت : « ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه مطابق با اخلاق خود به حکمت حاجی اف، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان پاسخ داد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه به واکنش منفی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به دیدار نمایندگان روسیه در مراسم ” بیست و پنجمین سال دیپلماسی آبخازیا” پاسخی خشن داد. با باقی ماندن سرگئی لاوروف، در مقام وزیر خارجه روسیه، موضع این وزارتخانه در قبال جمهوری آذربایجان ، در واکنش خشونت آمیز ماریا زاخاروا نمود یافت.»

شاهین جعفرلی، کارشناس سیاسی گفت : « وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای که مشخص بود به قلم ماریا زاخاروا نوشته شده است، تاکید کرده است : « قره باغ کوهستانی ، شریک آبخازیا در سیاست خارجی است. مگر، برای اینکه با نمایندگان قره باغ کوهستانی روبرو نشویم، نباید در برنامه ای بین المللی که به آن دعوت شده ایم، شرکت کنیم؟ »
آخار افزوده است : « ماریا زاخارو ا دو هفته پیش نیز در کنفرانس خبری خود از عبارت « خط تماس میان قره باغ کوهستانی و جمهوری آذربایجان» استفاده کرده بود.»
شاهین جعفرلی گفت : « این رفتارهای روسیه ، نادرستی انتظاراتی را نشان می دهد که درباره احتمال تغییر سیاست روسیه در قبال ارمنستان با روی کار آمدن نیکول پاشینیان در این کشور مطرح شده بود.»
گفتنی است سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به دیدار آلکسی پاولوسکی، رییس اداره چهارم مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه با نمایندگان قره باغ کوهستانی در حاشیه اجلاس نمایندگان آبخازیا و دنیستر و اوستیای جنوبی اعتراض کرده بود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا