اخباراردبیل

«گاومیش گلی», «گمرک بیله سوار» و «پل معلق» در صدر جذب مسافران نوروزی +تصاویر

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل گفت: بیشترین آمار گردشگری در استان، مربوط به آب‌درمانی گاومیش گلی با ۱۵ هزار گردشگر می باشد.
 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آب‌درمانی گاومیش گلی، بازارچه گمرک بیله سوار و پل معلق مشکین شهر به ترتیب بیشترین آمار گردشگری را در استان اردبیل به خود اختصاص داده اند.

 

کریم حاجی‌زاده عصر جمعه در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر تعداد مسافران مقیم در استان را از ابتدای تعطیلات ۵۳ هزار و ۲۵۳ نفر عنوان کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص تعداد مسافران خارجی ورودی از مرز بیله سوار نیز افزود: تعداد مسافران هشت هزار و ۳۵۶ نفر است.

 

 

حاجی‌زاده در پاسخ به این سؤال که از کدام اثر طبیعی و میراثی استان بیشترین بازدید انجام شده است، ادامه داد: بازدید از آب‌درمانی گاومیش گلی با ۱۵ هزار مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

 

آبگرم گاومیش گلی، پر آب ترین چشمه معدنی شهر سرعین از لحاظ آبدهی و وسعت ،استخر گامیش گلی می باشد که بر روی دره واقع شده است. این آبمعدنی دارای استخری روباز به مساحت ۴۰۰ متر با عمق ۱۳۰ سانتی متر می باشد. این آبگرم دارای ۱۷ دوش آبگرم و سرد ، حوضچه کلر در مبادی ورودی به محوطه اصلی و همچنین مقابل سرویس بهداشتی می باشد. از امکانات دیگر آن بوفه لوازم بهداشتی و آرایشی و خوراکی و سرویس بهداشتی می باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: بعد از گاومیش گلی دومین رتبه بازدید به بازارچه گمرک بیله سوار با ۱۲ هزار مورد اختصاص دارد.

 

 

بازارچه مرزی بیله سوار از قدیمی ترین بازارچه های استان اردبیل می باشد که روزانه دهها نفر از مسافران داخلی و خارجی از این بازارچه بازدید و خرید می نمایند.

 

اگر قصد دارید با قیمت مناسب خرید کنید ، حتما سری به «بازارچه مرزی بیله سوار» بزنید. تمام اجناس این بازارچه با کیفیت عالی هستند و بیشتر محصولات مثل کت و شلوار مردانه، لباس زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی‌ دلیل شهرت این بازارچه می باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری مغان امروز به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان پل معلق مشگین شهر نیز با ۱۰ هزار بازدید بیشترین آمار بازدید را بعد از بازارچه مرزی بیله سوار به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به انجام ۷۵۵ مورد بازرسی از اماکن اقامتی و گردشگری خاطر نشان کرد: متاسفانه در مقایسه با سال گذشته آمار اقامت مسافران با افت ۲۳ درصدی مواجه است.

 

 

مرتفع ترین پل معلق خارومیانه در مشگین شهر که سال گذشته با حضور معاون رییس جمهور افتتاح شد . عابران حین عبور از این پل معلق از فراز منطقه بکر و پردرخت و دره عمیق و زیبایی خواهند گذشت که رودخانه خیاو چای در قعر آن در جریان است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا