آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس دینی نورچی ها به منظور رد سنت عزاداری امام حسین(ع) مطلبی تحریف شده درباره پیامبر اسلام (ص) منتشر نمود

در ادامه واکنش های گسترده علیه برگزاری پرشکوه مراسم عاشورا در جمهوری آذربایجان، یکی از پایگاه های اینترنتی متعلق به جریان ظاهرا دینی «نورچی» در باکو، به منظور رد سنت عزاداری برای امام حسین (ع)، سنت پیامبر اسلام (ص) را نیز تحریف کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«اسلام – آذری » نوشت : « پس از برگزاری پرازدحام مراسم روز عاشورا در جمهوری آذربایجان، مباحث شدیدی در شبکه های اجتماعی و رسانه های محلی در گرفت. کار به جایی رسید که شرکت کنندگان در مراسم عاشورا به تروریست های افراط گرایی تشبیه شدند که در سوریه می جنگند. پس از مطرح شدن چنین دیدگاه هایی، یکی از نمایندگان قشر دیندار جامعه به نام «ساروان مبارزاوغلو»، دیدگاه مخالفان مراسم عاشورا را به طنز گرفت و در کنار عکس مادر شهید «امین باقروف» که در جنگ قره باغ به شهادت رسیده است، نوشت : « دیندار افراط گرایی که فرزندش را «تروریست» تربیت کرد!» پایگاه اینترنتی متعلق به الشاد میری ( از فعالان جریان نورچی در جمهوری آذربایجان)، این طنز را اهانت به مقام شهیدان قره باغ قلمداد کرده و برای اینکه مخالفت با مراسم عاشورا را توجیه کند، حتی از تحریف سنت پیامبر (ص) و سخن «عمربن خطاب» درباره رفتار پیامبر (ص) نیز اِبا نکرد.»
«اسلام – آذری» یادآوری کرده است : « شهید امین باقروف که در درگیری آوریل ۲۰۱۶ در قره باغ به شهادت رسید، از پیروان مذهب تشیع بود و آرزو داشت پس از بازگشت از خدمت نظام وظیفه، به زیارت کربلا برود. اما، به علت درگیری ماه آوریل ، او به آرزویش نرسید. عمران باقروف، پدر شهید امین باقروف، این مطلب را در مصاحبه با «اسلام – آذری» نیز بیان کرده بود. به همین علت، خویشاوندان این شهید به هنگام سفر زیارتی به کربلا، عکس های او را نیز به حرم امام حسین (ع) برده بودند و در حین زیارت حمل می کردند.»
«اسلام – آذری» افزوده است : « الشاد میری که خود را کارشناس دینی قلمداد می کند، برای نفی سنت عزاداری ، در مقاله ای در سایت « A24 » با عنوان « منبع فواره خون در کعبه مشخص شد» ، مطلبی تحریف شده درباره پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد. در این مقاله به نقل از عمربن خطاب به حجرالاسود در کعبه نوشته شده است : « می دانم تو صرفا یک سنگ هستی که نه می توانی سود برسانی و نه زیان. بخاطر اینکه بوسه زدن پیامبر بر تو را ندیده ام، من نیز بر تو بوسه نمی زنم.»
«اسلام – آذری» افزوده است : « برغم این ادعا، در منابع مورد قبول اهل سنت و بخصوص در کتاب «صحیح بخاری» که یکی از شش کتاب صحیح مورد قبول اهل سنت است، به نقل از عمر آمده است که خطاب به حجرالاسود گفت : « می دانم تو صرفا یک سنگ هستی که نه می توانی سود برسانی و نه زیان. اگر بوسه زدن پیامبر (ص) را بر تو ندیده بودم، من نیز بر تو بوسه نمی زدم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا