آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

پلیس جمهوری آذربایجان از عزاداری زائران حرم بی بی رحیمه (س) در نارداران جلوگیری کرد/تصاویر

پایگاه اینترنتی «هدف ۱۴» جمهوری آذربایجان خبر داد نیروهای پلیس این کشور از عزاداری اعضای سازمان «دعوت به معرفت» در زیارتگاه «بی بی رحیمه» (س) در نارداران جلوگیری کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «هدف ۱۴» ، حاج الچین مناف اف، رهبر سازمان «دعوت به معرفت» گفت حدود ۴۰ تن از اعضای این سازمان در سومین روز شهادت امام حسین (ع) حرم بی بی رحیمه (س) را در نارداران زیارت کردند.
الچین مناف اف گفت : « سپس نیروهای پلیس و ماموران از عزاداری این گروه در حرم بی بی رحیمه (س) جلوگیری کرده و تاکید کردند: «به هیچ عنوان اجازه عزاداری داده نمی شود. این، به ما دستور داده شده است.»
الچین مناف اف گفت : « پلیس ها و ماموران به ما تاکید کردند که این مراسم ها را در حرم بی بی رحیمه (س) فقط ساکنان نارداران می توانند برگزار کنند. این برخورد تبعیض آمیز، ما را خیلی مأیوس کرد. این افراد در آن هوای بارانی و سرد، به عشق امام حسین (ع) از پایتخت به حرم بی بی رحیمه (س) در نارداران رفته بودند. جلوگیری از برگزاری آیین های دینی این عزاداران که با محبت فراوان به آنجا رفته بودند، اقدام درستی نیست. همه با تاسف و تعجب فراوان زیارتگاه را ترک کردند. امیدواریم این نوع رفتارها در آینده تکرار نشود. زیرا حرم بی بی رحیمه (س) همواره مکانی مقدس برای غم و شادی دوستداران اهل بیت (ع) بوده است و انسان ها خواه در شادی ها و خواه در روزهای عزا، به حرم بی بی رحیمه (س) سرازیر شده، دعا کرده و نذری داده اند. این، از ارزش های این مردم است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا