آذربایجاناخبارایرانعمومی

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان: باکو از پروژه ریلی رشت- آستارا حمایت می کند

 وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با اشاره به توسعه روابط تهران و باکو گفت: برای تکمیل هرچه سریعتر کریدور شمال – جنوب، از پروژه ریلی رشت – آستارا حمایت می کنیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، شاهین مصطفی یف عصر چهارشنبه در مراسم بهره برداری رسمی راه آهن قزوین – رشت که با حضور رئیس جمهوری در رشت انجام شد؛ افزود: دوستی ما با ایران طی سال های اخیر با سرعت توسعه یافته و روابط دو جانبه در سطح منطقه ای و بین المللی، گسترش یافته و تقویت می شود.
وی عامل اساسی توسعه روابط و مناسبات دو کشور را اراده رئیسان جمهوری و دوستی نزدیک آنان دانست و تصریح کرد: در مرحله جدید همکاری های دو کشور، همکاری ها مشخص و برنامه ریزی های لازم در این ارتباط انجام شده و دستاوردهای زیادی نیز بدست آمده است.
مصطفی یف اظهار داشت: بدون شک یکی از اهداف گسترش هرچه بیشتر همکاری در حوزه حمل و نقل ترانزیتی بین دو کشور و تامین کریدور شمال – جنوب از اهمیتی زیادی برخوردار است و این کریدور برای آذربایجان و منطقه ما امتیاز اقتصادی بسیاری خواهد داشت .
وی ادامه داد: جمهوری آذربایجان بر اساس تعهد، ایجاد زیرساخت های خود را با موفقیت به پایان رسانده و در عین حال حمایت خویش را از پروژه در حال احداث راه آهن انجام می دهد و احداث راه آهن آستارا – آستارا و هم اکنون پل در حال احداث روی رودخانه آستاراچای در آستارای ایران، از مهمترین اقدامات است.
به گفته مصطفی یف، اطمینان دارم با همکاری ما اجرای پروژه راه آهن رشت – آستارا انجام شود و افزایش تقویت ظرفیت حمل و نقل، توسعه روابط و توسعه ترانزیتی و رونق اقتصادی از ثمرات اجرای آن است.
وی در خاتمه اضافه کرد: افزایش حجم متقابل تجارت و مناسبات باتوجه به ظرفیت روابط اقتصادی همه جانبه بین ایران و آذربایجان مورد توجه و از اهداف عمده ماست که این اقدامات منجر به توسعه روابط تهران و باکو نیز می شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا