آذربایجاناخبار

افزایش فراخوان ها در رابطه با اخراج سفیر آمریکا از جمهوری آذربایجان

انتقاد ” ریچارد مورنینگستار ” سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان از حکومت آذربایجان، باعث ایجاد سردی در روابط دیپلماسی بین آمریکا و جمهوری آذربایجان شده است. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، انتقاد ” ریچارد مورنینگستار ” سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان از حکومت آذربایجان، باعث ایجاد سردی در روابط دیپلماسی بین آمریکا و جمهوری آذربایجان شده است. سفارت آمریکا در باکو فقط اظهارات ” نوروز محمد اف ” مدیر بخش روابط بین المللی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد. در مقابل این سکوت آمریکا، اتهامات باکو علیه مورنینگستار افزایش می یابد.

المان محمد اف ” نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان در مصاحبه با پرتال خبری «پوبلیکا .آذ» در مورد مصاحبه اخیر سفیر آمریکا در باکو گفت: «اخیرا سفیر آمریکا بیشتر در امور داخلی کشور دخالت می کند. رفتار مورنینگستار مغایر با فعالیت سفیر است. اگر هیأت دیپلماتیک در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت می کند و قوانین این کشور را نقض می کند، ما می توانیم این هیأت ها و سفیران را از کشور اخراج کنیم

حافظ حاجی یف ” رئیس حزب «معاصر مساوات» درباره اظهارات سفیر آمریکا گفت که وی باید از مردم آذربایجان عذرخواهی کند.

قابیل حسین لی ” کارشناس سیاسی آذربایجانی نیز در رابطه با مصاحبه سفیر آمریکا با رادیو «آزادلیق» گفت: «سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان کنوانسیون بین المللی در باره فعالیت های سفیران را به طور فاحش نقض کرده و در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت کرده است. در کشورهای نرمال چنین دیپلمات هایی عناصر نامطلوب اعلام می شوند. باکو نیز می تواند چنین اقدامی را انجام دهد

تحولات اخیر نشان می دهند که قاطع تر شدن اتهامات علیه سفیر آمریکا سرآغاز کارزار جدیدی است. به گزارش یک منبع، دولت آذربایجان نگرانی خود از مصاحبه مورنینگستار را توسط سفیر خود در آمریکا به واشنگتن ابلاغ کرده است. این منبع مدعی است که این اعتراض در سطح یادداشت رسانده نشده، ولی اعلام شده است که مصاحبه سفیر تأثیر منفی بر روابط آمریکا و جمهوری آذربایجان داشته است.

 انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا