آذربایجاناخبارعمومی

وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان: هیچ موردی از آنفلوانزای خوکی در این کشور دیده نشده است

سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان گفت: با وجود بروز آنفلوانزای خوکی و موارد مرگ بر اثر این بیماری در گرجستان، موردی در کشور ما مشاهده نشده و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال بیماری به جمهوری آذربایجان ادامه دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پرویز ابوبکراف افزود: وزارت بهداشت و کمیته دولتی گمرگ جمهوری آذربایجان در گذرگاه های مرزی واقع در مرز با گرجستان فعالیت مشترک در این ارتباط دارند.
وی اظهار داشت: همه وسایل نقلیه وارده از خاک گرجستان به جمهوری آذربایجان سم پاشی می شوند و در گذرگاه های مرزی و فرودگاه ها، حرارت بدن شهروندان خارجی که از گرجستان وارد جمهوری آذربایجان می شوند توسط دستگاه های ویژه حرارت سنج مشخص می شود.
بر اثر بروز ویروس آنفولانزای خوکی در گرجستان تا به حال ۱۱ تن در مناطق مختلف این کشور جان خود را از دست داده اند.
نهادهای رسمی بهداشتی گرجستان اخیرا از ابتلای ۱۵۸شهروند این کشور به ویروس آنفلوانزای خوکی خبر دادند.
در این حال رسانه های ارمنستان نیز دیروز از ابتلای ۱۰شهروند این کشور به آنفلوانزای خوکی خبر دادند.
به گفته ابوبکراف در صورت مشاهده تب بالا در مسافر، معاینات اولیه بر روی آن ها در اتاق های درمانی فعال در گذرگاه های مرزی انجام می گیرد.
وی افزود: در مراحل بعدی نمونه های این معاینات به مراکز تحقیقات پزشکی جمهوری آذربایجان ارایه می شود.

ابوبکراف گفت: تا به حال ۸۶۷ شهروند خارجی به دلیل بالا بودن دمای بدن مورد معاینات پزشگی قرار گرفته اند که خوشبختانه در هیچکدام از آن ها ویروس آنفلوانزای خوکی و مرغی مشاهده نشده است.
وی افزود: وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان در قالب اقدامات پیشگیرانه از این بیماری در موسسه علمی امراض ریوی یک اتاق ۸ خوابه برای بزرگسالان و در بیمارستان شماره ۷ باکو اتاق های مجهز برای تحت درمان قرار گرفتن کودکان اختصاص داده است.

منبع:ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا