آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

افزایش واردات نفت و گاز ایران از سوی ترکیه

رئیس جمهور ترکیه: واردات نفت و گاز را از ایران افزایش خواهیم داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تصمیم برای افزایش روابط با ایران گفت: «ما به عنوان ترکیه در این خصوص چنین مزیتی داریم که می‌توانیم نفت و گاز وارد کنیم و واردات گاز را افزایش دهیم.»

اردوغان شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری «تی آر تی» ترکیه درباره سفرش به تهران اظهار داشت: «هدف مان رسیدن تجارت دو جانبه به 30 میلیارد دلار با ایران است. دیدارهای خوب و صمیمانه ای در تهران داشتیم. تفاهم 8 بندی با ایران نیز داشتیم که نشست موفقی بود. در نیمه سال جاری میلادی به 8 میلیارد دلار رسیدیم که تا پایان سال می توانیم این حجم را دو برابر کنیم. ما به عنوان ترکیه در این خصوص چنین مزیتی داریم که می توانیم نفت و گاز وارد کنیم و واردات گاز را افزایش دهیم.»

وی در ادامه با اشاره به دیدارش با پوتین نیز گفت: «این دیدار بسیار متفاوت بود. ما در اتفاق رخ داده بین پوتین و زلنسکی نقش مهمی ایفا می کنیم. ما به کسی به چشم دشمن نگاه نمی کنیم به چشم دوست نگاه می کنیم.»

اردوغان بدون اشاره به نقش ترکیه در پشتیبانی و آموزش تروریست ها و در مقابل، همکاری روسیه و ایران در مبارزه با تروریست های مورد حمایت غرب و ترکیه در سوریه افزود: «دیدار تهران درباره مبارزه با تروریسم بود. سوریه به لانه تروریست ها تبدیل شده است. بر همین اساس هم روسیه و هم ایران باید در برابر سوریه موضع خود را مشخص کنند. من در نشست تهران به پوتین و رئیسی گفتم که مصمم به مقابله با تروریسم هستیم.»

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا