آذربایجاناخبارایران

احتمال راه اندازی مجدد خط کشتیرانی «باکو ـ انزلی» وجود دارد

رضا مسرور مدیر عامل و رییس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی جمهوری اسلامی ایران که در باکو بسر می برد در مصاحبه با خبرگزاری «ترند» گفته است: انتظار می رود خط کشتیرانی مسافری «باکو ـ انزلی» ظرف شش ماه آینده مجدداً راه اندازی شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ترند ،رضا مسرور با بیان این که مسأله راه اندازی مجدد این خط در مذاکرات با مقامات آذربایجانی مطرح شده است، افزود که طرف آذربایجانی نیز نظر مثبتی در باره این مسأله دارد. به گفته وی، راه اندازی این خط منجر به توسعه روابط گردشگری بین ایران و جمهوری آذربایجان خواهد شد.

گفتنی است که خط مسافربری بین بنادر باکو و انزلی سال های طولانی فعالیت داشته است. ولی از سال 1998 فعالیت آن متوقف شده است.

رضا مسرور همچنین گفت که در جریان این سفر گسترش همکاری بین سازمان های گمرکی دو کشور نیز مورد مذاکره قرار گرفت. به نظر وی، تأسیس سیستم ارتباطی دیجیتال بین گمرکات دو کشور به حل بسیاری از مسایل موجود کمک خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفته است که هم اکنون 10 درصد از حجم مبادلات کالای بندر انزلی با جمهوری آذربایجان صورت می گیرد. این مقام رسمی ایران با اشاره به پتانسیل قوی جمهوری آذربایجان گفته است که این رقم قابل توسعه است.

رضا مسرور همچنین با اشاره به فعالیت 10 شرکت جمهوری آذربایجان در منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی افزود: حل مسایل کارفرمایان آذربایجانی که علاقمند به سرمایه گذاری در این منطقه هستند، اهمیت زیادی برای مسئولان این منطقه دارد.

گفتنی است که منطقه آزاد اقتصادی انزلی در منطقه جنوب دریای خزر واقع گردیده است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا