آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

تظاهر الهام علی اف و همسرش به مسجدسازی

الهام علی اف و مهربان علی اوا، رییس جمهور و معاون اول وی در مراسم نمادین بتون ریزی مسجد روستای "سو قووشان" ( روستای ماداگیز سابق که تا اکتبر سال 2020 در اختیار ارامنه بود) شهرستان "تارتار" شرکت کردند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، امین حسین اف، نماینده ویژه رییس جمهور آذربایجان در “منطقه اقتصادی قره باغ” ( اراضی بازپس گرفته شده از ارامنه به استثنای شهرستان شوشا) در این مراسم درباره طرح این مسجد به رییس جمهور آذربایجان و همسرش گزارش داد و گفت ساختمان این مسجد دو طبقه خواهد داشت و گنجایش آن 110 نفر خواهد بود.
سپس الهام علی اف و همسرش برای ساخت این مسجد، مراسم نمادین بتون ریزی را اجرا کردند!
خبرگزاری آذرتاج در ادامه این خبر، برای مذهبی جلوه دادن اختلاف ارضی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان افزوده است: « لازم به ذکر است در دوره اشغال، در میان بناهای فرهنگی – دینی، بناهای مذهبی اسلامی از جمله مساجد، مقبره ها و سایر اماکن مذهبی اسلامی بیش از همه مورد وحشی گری قرار گرفته اند. از 67 مسجدی که به طور رسمی در قره باغ وجود داشت، (13 مسجد در شوشا، 5 مسجد در آغدام، 16 مسجد در فضولی، 12 مسجد در زنگیلان، 5 مسجد در جبرائیل، 8 مسجد در قبادلی، 8 مسجد در لاچین)، 63 مسجد به طور کامل تخریب و 4 مسجد نیمه مخروبه شده اند. کار ساخت و ساز گسترده در مناطق آزاد شده در حال انجام است و مساجد جدیدی نیز در حال ساخت هستند. یکی از آنها مسجدی است که در شهرک “سوقووشان” ساخته می شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا