آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و جمهوری آذربایجان

همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان و دانشگاه پزشکی باکو در زمینه مهار بیماری‌های انگلی و عفونی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، یک هیات علمی متشکل از مقامات و مسئولان حوزه بهداشت و درمان و خدمات پزشکی جمهوری آذربایجان به استان اردبیل سفر کرده‌اند تا در مدت ۲ روز، راه‌های این همکاری را بررسی کنند.

در نشست مشترک مسئولان بخش بهداشت و درمان ۲ طرف، ضمن تاکید بر تدریس رشته بیولوژی، در خصوص برگزاری دوره‌ها و کنفرانس‌های مشترک علمی در حوزه پزشکی تاکید شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز چهارشنبه در جلسه مشترک با گروه علمی و مسئولان حوزه بهداشت و درمان و خدمات پزشکی جمهوری آذربایجان گفت: در ادامه همکاری های همه جانبه ۲ کشور، همکاری علمی ۲ کشور در زمینه پزشکی آغاز شده و در این راستا در ارتباط با بیماری‌های منتقله توسط ناقلین از جمله بیماری‌های انگلی و عفونی همکاری ۲جانبه انجام می‌شود.

دکتر قدرت اخوان اکبری تبادل علمی در زمینه مبارزه و کنترل مالاریا و لیشمانیوز را از جمله زمینه‌های مورد توافق در نشست هم اندیشی مشترک امروز اعلام کرد و افزود: در این نشست علمی، راه‌های همکاری تخصصی بین دانشگاه طب باکو و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بررسی شد.

وی بیان کرد: در این نشست مشترک، توافق شد که دانشگاه طب باکو از تجربیات و امکانات علمی و فنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل و نیز از دستاوردها، تجربیات و موفقیت‌های وزارت بهداشت و درمان ایران در زمینه کنترل بیماری‌های انگلی استفاده کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: بر اساس توافق انجام شده، ضمن انتقال تجربیات بهداشتی و درمانی ایران در زمینه کنترل و مبارزه با بیماری‌های انگلی و عفونی از جمله مالاریا و لیشمانیوز، برنامه مشترکی نیز برای کمک به مردم جمهوری آذربایجان در این زمینه انجام خواهد شد.

رئیس اپیدمیولوژی وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان و رییس دانشگاه طب باکو نیز در مصاحبه با ایرنا، با اشاره به آغاز همکاری متقابل بین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه طب جمهوری آذربایجان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دارای استانداردهای بین‌المللی در زمینه کنترل و مبارزه با بیماری‌های عفونی و انگلی است و امیدواریم که در این زمینه خدمات فنی و علمی مناسبی را به جمهوری آذربایجان ارائه کند.

پروفسور عبادالله آقایف افزود: جمهوری آذربایجان ضمن استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، علاقه‌مند است تا همکاری لازم علمی بین دانشجویان و مجموعه عوامل بهداشت و درمان ۲ کشور در زمینه صورت بگیرد.

وی با ابراز خرسندی از همکاری علمی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به تجربه و تخصص طرف ایرانی و اراده لازم در ۲ طرف، امیدواریم در سال‌های نزدیک، همکاری عمیقی در زمینه علوم و خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی شکل بگیرد.

پروفسور آقایف همچنین با تاکید بر ضرورت آغاز همکاری مشترک در این زمینه در مدت زمان مشخص گفت: طرف آذری در قالب این همکاری مشترک، ضمن استفاده از امکانات موجود در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، خواهان آن است که شرایط علمی برای همکاری مشترک دانشجویان و کارکنان مجموعه‌های بهداشت و درمان ۲ طرف فراهم شود.

وی اظهار کرد: در این قالب، امکان تحصیل و کسب تجربه برای دانشجویان پزشکی و تحقیقات علمی کارکنان مجموعه بهداشت و درمان جمهوری آذربایجان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل را تقویت خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا