آذربایجاناخبارترکیهقره باغ

آیا فهرست اکراد مرتبط با «پ.ک.ک» از ترکیه به جمهوری آذربایجان ارسال شده است؟

حضور عناصر گروه تروریستی کارگران کردستان در مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان به تهدید بزرگی برای کشور آذربایجان تبدیل شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات،بعد از مطرح شدن اسکان عناصر گروه تروریستی کارگران کردستان در قره باغ آذربایجان که در حال حاضر در اشغال ارمنستان می‌‌باشد، آذری‌ها به شدت نگران وضعیت مناطق اشغالی خود شدند.
روزنامه «ینی مساوات» در این ارتباط نوشت: “در سال 2014 میلادی خبرهایی مبنی بر ارسال فهرستی مربوط به اعضا و نزدیکان گروه فتح الله گولن از سوی دولت ترکیه به آذربایجان منتشر می شد. به دنبال کودتای نافرجام در ترکیه نیز این اخبار گسترش یافته و حتی اخیرا گفته می شود که دولت آنکارا علاوه بر اعضای شبکه فتح الله گولن، فهرست افراد مرتبط با «پ.ک.ک.» در آذربایجان را نیز به دولت باکو ارسال نموده است.”
طاهر سلیمان رییس انجمن اجتماعی کردهای آذربایجان در این خصوص می‌‌گوید: “تا زمان دستگیری عبد الله اوجالان رهبر گروه تروریستی کارگران کردستان من و کردهای دیگر آذربایجان به این گروه تروریستی علاقه داشتیم اما وقتی که وی دستگیر شد و جمله «مادرم ترک است. به من اجازه بدهید تا کردهای ترکیه را از نظر سیاسی تغییر داده و در خدمت ترکیه قرار بدهم!» را بر زبان آورد، علاقه و باور بسیاری از کردها نسبت به وی تضعیف شد.
وی می‌افزاید: “فکر نمی‌‌کنم که از ترکیه در خصوص افراد مرتبط با پ.ک.ک در آذربایجان فهرستی ارسال شده باشد؛ اصلا وجود چنین فهرستی ممکن نیست، چون در آذربایجان برای پ.ک.ک هیچ عضو و هیچ طرفداری وجود ندارد.”
طاهر سلیمان با بیان اینکه من خودم به عنوان یک فعال اجتماعی کُرد در کنفرانس‌ها و نشست‌های بین المللی متعددی شرکت نموده و سخنرانی می‌‌نمایم، توضیح می‌دهد: در همه آنها مسایل مهم و عمومی آذربایجان را مطرح می‌‌کنم، در این خصوص می‌‌توان از مناقشه قره باغ کوهستانی، فاجعه خوجالی، همچنین همزیستی مسالمت آمیز ترک‌ها و کردها در جمهوری آذربایجان نام برد.”
وی عنوان می‌کند: “من تا کنون اقدامی نداشتم که به خاطر آن نیز مورد بازپرسی قرار بگیرم و ارگان‌های دولتی در باره من به شک بیفتند؛ معتقدم که هر تبعه آذربایجان بدون در نظر گرفتن ملیت خود باید آذربایجان را در جهان تبلیغ نماید.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا