آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغ

نقشه شیطنت آمیز سایت های بین المللی؛ اصلاح عنوان جعلی «جمهوری قره باغ» از سوی سازمان راهداری

معاون مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری کشور اظهار داشت: عنوان جعلی «جمهوری قره باغ» توسط نقشه های آنلاین خارجی درج شده بود که بعد از اطلاع، تصحیح کردیم.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مژگان جلیلیان معاون مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری کشور در خصوص درج عنوان جعلی «جمهوری قره باغ» در نقشه سامانه مدیریت راه های کشور اظهار داشت: نقشه های بکار رفته در مدیریت راه های کشور از نقشه های لایه باز آنلاین و آفلاین خارجی استفاده می شود.

وی افزود: نقشه های آنلاین قابل پیشگیری نیستند و زمانی از دست کاری در اسامی یا محدوده های جغرافیایی مطلع می شویم که آن اتفاق رخ داده باشد که طراحان بین المللی این کار را انجام می دهند.

جلیلیان ادامه داد: برای مقابله با چنین مسایلی، توسط شرکت های داخلی نقشه های آفلاین بومی تولید کرده ایم که طبیعتا بیس و پایه آن نقشه های لایه باز خارجی است.

وی با اشاره به این نقشه شیطنت آمیز گفت: در نقشه پایه ای که از طرح های لایه باز خارجی استفاده کرده بودیم نام جعلی «جمهوری قره باغ» درج شده بود و چون مربوط به داخل کشور نبود، متوجه نشده بودیم و حساسیتی نیز روی آن صورت نگرفته بود.

 جلیلیان معاون مرکز مدیریت راه های  سازمان راهداری کشور افزود: بعد از اینکه این اشتباه به مرکز مخابره شد، با توجه به امکانی که برای ما در نقشه های آفلاین فراهم است، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به اصلاح ان نام جعلی اقدام کردیم و این خطا غیرقابل برگشت است.

وی خاطر نشان کرد: این شیطنت در نقشه های بین المللی وجود دارد اما ما در نقشه های بومی و آفلاین خود آن را تصحیح کرده ایم.

لازم به ذکر است، منطقه اشغالی قره باغ که متعلق به جمهوری آذربایجان است از سوی هیچ کدام از کشورهای جهان حتی ارمنستان به رسمیت شناخته نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا