آذربایجاناخبار

راهمپایی علیه رژیم آل سعود در باکو/تصاویر

حزب اسلام آذربایجان در مقابل سفارت عربستان سعودی در باکو راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار نمودند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فاکت خبر، در این اعتراض حکم دادگاه عربستان سعودی  در جهت اعدام  روحانی شیعه شیخ نمر محکوم گردیده است. همچنین حملات این رژیم به مردمان بی گناه یمن و کشتار آنها نیز محکوم گردیده است.

 در این راهمپایی اعتراض آمیز  که رئیس بانوان حزب اسلام آذربایجان خانم نورسته  ابراهیم اوا  حضور داشتند در مورد این راهپیمایی اعتراض آمیزی که در مقابل سفارت آل سعود در باکو برگزار گردید گفت: در این راهپیمایی اعتراض آمیز  حاضرین بدون توجه به فشار مامورین  اعتراضات خود را علیه رژیم سعودی با صدای بلند فریاد زدند. ما در این راهپیمایی با فریاد رسا وبلند تمامی ظلم های را که بر روی زمین اتفاق می افتد در این مراسم به زبان آورده و به گوش جهانیان رساندیم. ما به حمایت رژیم عربستان سعودی از ظلم هایی که به مردم مردم سوریه ، یمن و دیگر کشورهای مسلمان می شود اعتراض نموده وهمچنین حکم اعدام دادگاه این رژیم علیه روحانی برجسته و عالم دینی در این کشور را نیز محکوم نمودیم. در ادامه راهپیمایی امروز ما همزمان با طلب آزادی شیخ نمر خواهان آزادی محبوسین دینی و عالمان دینی در آذربایجان  از قبیل حاج محسن صمداف ، سید فرامیز عباس اف ، حاج طالع باقراف ، حاج آبگول سلیمان اف ، حاج روح ا… آخوند اف ، و دیگر افرادی که اسامی آنها به زبان نیامد اعتراض نموده و خواهان آزادی آنها از بند زندان گردیدیم.

در این راهپیمایی پلیس باکو با مقابله نمودن با مردم 5 تن را دستگیر نمودکه در میان بازداشت شده گان رئیس حزب اسلام عوض الچین مناف اف و نامیق ممدلی نیز وجود دارند.

ضمناٌ براساس اعلام دفتر مطبوعاتی حزب اسلام  الچین مناف اف و دیگر بازداشت شده گان در این راهپیمایی اعتراض آمیز براساس ماده 298 قانون آذربایجان به آنها اخطار جدی داده شده و سپس آزاد گردیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا