آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

وزارت امور خارجه ایتالیا حل مناقشه قره باغ را از اولویت های سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال جدید میلادی دانست

وزارت امور خارجه ایتالیا اعلام کرد، حل مناقشه قره باغ و سایر مناقشات قومی در سال ۲۰۱۸ و در دوره ریاست ایتالیا بر سازمان امنیت و همکاری اروپا از اولویت های این سازمان خواهد بود.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل ازخبرگزاری آپا، وزارت امور خارجه ایتالیا ، حل مناقشه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ، مناقشه آبخازی و اوستیای جنوبی در گرجستان و پریدنسترویه در مولداوی وحل بحران در شرق اوکراین بر اساس توا فقات مینسک ، را از اولویت های فعالیت خود در دوره ریاست این کشور در سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد.
ریاست دوره ای در سازمان امنیت و همکاری اروپا از اول ژانویه ( ۱۱ دی ماه ) جاری به ایتالیا واگذار شد.
تصمیم در باره واگذاری ریاست دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا به ایتالیا در تابستان سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی ۵۷ کشور عضو این سازمان و به اتفاق آرا اتخاذ شده است.
پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه وقت ایتالیا رفع بحران اوکراین ، حل مناقشات راکد ، مسایل مهاجرین و پناهجویان در گستره سازمان امنیت و همکاری اروپا را عمده وظایف ایتالیا در دوره ریاست در این سازمان اعلام کرده بود.
آنجلینو آلفانو که جایگزین پائولو جنتیلونی وزیر امورخارجه وقت ایتالیا شد بارها پایبندی به اولویت های تاکید شده از سوی دولت ایتالیا در ریاست دوره ای در سازمان امنیت و همکاری اروپا ر ا اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا