آذربایجاناخبارعمومینارداران

میدان تی وی: پلیس جمهوری آذربایجان ۱۲ نفر ناردارانی را در روز عاشورا بازداشت کرده بود

­پایگاه اینترنتی ” میدان تی وی” خبر داد ساکنان منطقه مذهبی نارداران در حومه باکو اطلاع دادند در نتیجه وخامتی که نیروهای پلیس در جریان برگزاری مراسم عاشورا در نارداران در روز ۲۰ سپتامبر ایجاد کردند، ۱۲ تن از اهالی نارداران دستگیر شده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی “میدان تی وی” ، ساکنان نارداران که خواستند نامشان اعلام نشود، می گویند نیروهای پلیس در روز عاشورا از ورود جوانان به مسجد نارداران جلوگیری کردند و با زنان و سالمندانی که علت این ممنوعیت را از نیروهای پلیس می پرسیدند، با خشونت رفتار شده و ۱۲ نفر از معترضان بازداشت شده اند.
در میان بازداشت شدگان، افراد جوان و سالمند وجود دارد.
یکی از ساکنان نارداران گفت : ” ده نفر از بازداشت شدگان با حکم دادگاه منطقه صابونچی ، به ده شبانه روز بازداشت محکوم شدند. این افراد تحت پوشش مقاومت در مقابل پلیس، دستگیر شده بودند. اما، هیچ کس مقاومتی در مقابل پلیس نکرده بود. نیروهای پلیس خودشان با مردم بدرفتاری می کردند. برای دو تن از ریش سفیدان نارداران نیز پرونده قضایی گشوده شده است. کسانی که به ده روز بازداشت محکوم شده بودند، پس از سپری شدن مدت بازداشت، آزاد شده اند. اما، دو نفر در زندان “کُردخانه” نگهداری می شوند و به نگهداری سلاح متهم شده اند. ”
ساکنان نارداران می گویند گرچه در روز عاشورا زنان دستگیر نشده اند، اما آنها نیز به بازداشت فرزندانشان تهدید شدند و در روزهای بعد نیز نیروهای پلیس با مراجعه به در منازل، از زنان ناردارانی درباره فرزندانشان سوال می کنند.
واحد مطبوعاتی وزارت کشور جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که دو نفر در نارداران دستگیر شده اند. اما، در گزارش واحد مطبوعاتی وزارت کشور هیچ مطلبی درباره وقایع روز عاشورا در نارداران درج نشده است.
در گزارش واحد مطبوعاتی وزارت کشور جمهوری آذربایجان نوشته شده است که در عملیات نیروی پلیس در نارداران، در حیاط منازل متعلق به حاتم جلیل اف و فخرالدین الخاص اف سلاح کشف شده است. در این گزارش ادعا شده است که هر دوی آنها در زیر خاک تفنگ مخفی کرده بودند.
تصاویر ویدئویی نیز به گزارش وزارت کشور ضمیمه شده است. این تصاویر ، حفر زمین و کشف سلاح و اعتراف گرفتن از حاتم جلیل اف و فخرالدین الخاص اف ، نشان داده می شود.
یکی از ساکنان ناردارن گفت: « این ها همه دروغ است. حاتم جلیل اف در روز عاشورا در مقابل چشمان همه ، بخاطر بحث کردن در مسجد دستگیر شد. او را بعدا به خانه اش برده اند. تا جایی که ما می دانیم آنها را تهدید کرده اند که اگر اتهام نگهداری سلاح را قبول نکنند، همانند طالع باقرزاده ( رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان ) به اتهامات سنگین متهم خواهند شد. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا