آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومی

تماس تلفنی وزیر دفاع روسیه با مقامات نظامی باکو و ایروان

در شرایطی که گروه پیشرو سازمان پیمان امنیت جمعی برای بررسی وضعیت و کمک به کاهش تنش بین باکو و ایروان به ارمنستان اعزام شده است، وزیر دفاع روسیه نیز در گفتگو با رئیس ستاد کل ارتش آذربایجان و وزیر دفاع ارمنستان، اوضاع منطقه را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع فدراسیون روسیه شب گذشته اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور روز پنجشنبه در تماس تلفنی با سرهنگ «کریم ولی‌اف»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، با وی درباره تشدید اوضاع کنونی در منطقه قفقاز جنوبی گفتگو کرد.

طبق این اطلاعات، ژنرال شویگو همچنین با «سورن پاپیکیان»، وزیر دفاع ارمنستان نیز درباره تشدید وضعیت مرزی با آذربایجان و همچنین انجام وظایف نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه قره باغ مستقر هستند، تبادل نظر کرد.

جزییات بیشتری درباره محتوای این مذاکرات فاش نشده است.

این در حالی است که اعتراضات خیابانی در ایروان، پایتخت ارمنستان همچنان ادامه دارد و مردم این کشور خواستار برکناری نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور هستند. معترضان شب گذشته در مقابل دفتر رئیس جمهوری سابق رابرت کوچاریان، تجمع کردند.

شب پنجشنبه سپتامبر، 35 نماینده جناح مخالف در پارلمان ارمنستان با امضای سندی، خواستار آغاز روند استیضاح پاشینیان شدند. مخالفان همچنین از نمایندگان حزب حاکم نیز خواستند تا برای نجات کشور به این طرح بپیوندند.

تظاهرات گسترده در ایروان پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر اینکه طرف ارمنی گویا قرارداد صلح با آذربایجان امضا کرده، آغاز شد.

در شهر گیومری، که دومین شهر بزرگ ارمنستان است، مخالفان پاشینیان خیابان مرکزی این شهر را مسدود کردند و پس از آن به سمت ایروان در حال حرکت هستند تا به معترضان پایتخت بپیوندند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا