آذربایجاناخبار

بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اعتراض به دستگیری شیخ حاجی حسنلی در جمهوری آذربایجان

به دنبال بازداشت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ سردار حاجی حسنلی در جمهوری آذربایجان، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی ایران؛در این بیانیه آمده است: در کمال تعجّب و حیرت، خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه «حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ سردار حاجی حسنلی» از روحانیون شیعه جمهوری آذربایجان در ‌پی شکایت فرمانداری شهر «ماسالی» از وی به خاطر برگزاری نماز جمعه با حضور صدها نمازگزار بازداشت شد؟!
به‌ راستی باورپذیر نیست که یک مُبلغ دین اسلام را به جرم بپاداشت آیین عبادی نماز جمعه بازداشت کرده و درمورد او حکم صادر می‌کنند درحالی که قوانین جمهوری آذربایجان، حق عبادت به صورت دسته‌جمعی را به رسمیت می‌شناسد.
نماز جمعه محملی برای تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی‌های گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب‌ها بوده و به دنبال ایجاد همبستگی و اتحاد و انسجام و همدلی هرچه بیشتر در میان صفوف مسلمین است. آیینی که نه‌تنها یک عبادت بلکه مایه افزایش ارکان اقتدار و امنیت ملی کشورهای اسلامی و مظهر شکوه و عظمت اسلام است.
حال این روحانی مظلوم در این وضعیت چه قوانینی را نقض کرده است؟
مجمع جهانی اهل‌بیت «علیهم‌السلام» به عنوان یک سازمان مردم نهاد مدافع حقوق مسلمانان و پیروان اهل‌بیت «علیهم‌السلام» قاطعانه بر این باور است که حبس سردار حاجی حسنلی، بی‌اساس و اشتباه و در همین حال، بی‌احترامی به ارزش‌های ملی – معنوی کشور اسلامی آذربایجان است.
این مجمع با ابراز نگرانی عمیق از تعرّض به ساحت علمای جمهوری آذربایجان، خواستار انجام اقدامات عملی ازسوی مسئولین و دولتمردان این کشور برای آزادی هرچه سریعتر کلیه محبوسین اسلام‌گرا به‌ویژه جناب آقای حاج شیخ سردار حاجی حسنلی است. روحانی خدوم و متواضعی که هیچ دغدغه‌ای جز طاعت خدا و خدمت به خلقش در سر نداشته و همواره منادی انسجام، وحدت و یکپارچگی مردم مسلمان جمهوری آذربایجان و اعتلای دین مبین اسلام بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا