اخبارایرانگرجستان

بازديد اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های ایران از مراکز فرهنگی گرجستان

جمعي از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های كشورمان در سفر به گرجستان از مراکز فرهنگی و دانشگاهی اين كشور بازديد كردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، 21 تن از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی (ره)، امام صادق(ع) و گروه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، 20 تا 21 مردادماه جهت بازدید از مراکز فرهنگی و دانشگاهی و آشنایی با شرایط اجتماعی و سیاسی به کشور گرجستان سفر كردند.

مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی ايران در ديدار با اساتيد و دانشجويان ضمن بیان اهمیت روابط فرهنگی، لزوم توجه به مشترکات فرهنگی بین ایران و گرجستان را مورد تأکید قرار داد و توجه به مسائل انسانی و اخلاق را مهمترین عامل در پیوند و تعامل اسلام و مسیحیت عنوان کرد.

وي، تنها راه ماندگاری روابط دو کشور را حضور در عرصه‌های فرهنگی و علمی دانست و گفت: بومی‌سازی و پرورش نیروهای کارآمد و توانمند در این حوزه‌ها می‌تواند در تعمیق همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را به همراه داشته باشد.

در این ديدار استفاده از ظرفیت‌های علمی کشورمان برای تعمیق روابط علمی، دانشگاهی و علاقه‌مندی قشر فرهیخته گرجستان در ایجاد رابطه متقابل از طرف رایزن فرهنگی ایران مورد تأکید قرار گرفت و گروه اعزامی ضمن تایید، اظهار امیدواری كردند تا در آینده‌اي نزدیک این فرایند در دستور کار محافل علمی دو کشور قرار خواهد گرفت.

بازدید از مراكزي چون نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در شهر شیعه نشین مارنئولی، حسینیه سیدلر در شهر مارنئولی، مسجد امام علی(ع) در شهر مارنئولی، مسجد امام حسین(ع) در شهر مارنئولی، گفت‌وگو با الکساندر چولوخادزه ایرانشناس و استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه گرجستان و ملاقات با شیخ‌الاسلام گرجستان رامین ایگیدوف و ديدن از موزه هنرهای محلی و کاربردی گرجستان و موزه ملی گرجستان از جمله برنامه‌هاي سفر اساتید و دانشجویان كشورمان به گرجستان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا