آذربایجاناخبارعمومی

رئیس جمهوری آذربایجان خواستار وحدت جهان اسلام شد

«الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در دیدار با سفیران و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای اسلامی فعال در باکو، گفت: ما باید برای حفظ وحدت دنیای اسلام تلاش کنیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان، علی اف در این دیدار که به مناسبت ماه مبارک رمضان و با حضور سفرای کشورهای اسلامی از جمله جواد جهانگیر زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو صورت گرفت، اظهار داشت: تقویت همبستگی اسلامی یکی از اولویت های اصلی سیاست خارجی ما است.
وی افزود: آذربایجان از طرح ها و تصمیماتی که درجهت منافع همه کشورهای مسلمان در سازمان های بین المللی است، حمایت کرده است.
علی اف گفت: جمهوری آذربایجان عضو فعال سازمان همکاری است و این سازمان از فعالیت دولت آذربایجان همواره قدردانی و بارها اعلام کرده است که آذربایجان در امور همبستگی اسلامی نقش مهمی ایفا می کند.
رئیس جمهوری آذربایجان افزود: همانطور که می دانید، سال گذشته سال ‘همبستگی اسلامی’ در آذربایجان اعلام و چهارمین بازی همبستگی اسلامی در باکو با مشارکت کشورهای شما برگزار شد.
علی اف تاکید کرد که این بازی ها نه فقط یک رویداد ورزشی بلکه یک تظاهرات وحدت دنیای اسلام بود و ما باید برای اطمینان از اتحاد جهان اسلام تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نخجوان امسال پایتخت فرهنگی جهان اسلام اعلام شده است که نشان می دهد جهان اسلام نخجوان را بعنوان سرزمین قدیمی آذربایجان و دنیای اسلام می داند.
رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار همچنین از موضع کشورهای اسلامی در حل مناقشه قره باغ و حمایت از جمهوری آذربایجان قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا