آذربایجاناخبارایران

مراسم هفته وحدت و بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم ( ص ) در باکو برگزار شد

مراسم هفته وحدت و بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم ( ص ) عصر پنجشنبه در محل اداره مسلمانان قفقاز در باکو بزگزار شد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، در این مراسم شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز ، سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در قفقاز ، ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان و جمعی از نمایندگان محافل علمی و دینی این کشور حضور داشتند .

سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در قفقاز طی سخنانی در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قران مجید آغاز شد ، با اشاره به ایام هفته وحدت اعلام شده از سوی امام خمینی ( ره ) اهمیت این ایام از نظر ترویج و تبلیغ وحدت واقعی میان مسلمانان مورد تاکید قرار داد .

اجاق نژاد گفت ، دین مبین اسلام از بدو بروز تا به حال همواره به وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان تاکید داشته و برقراری وحدت میان مسلمانان در شرایط فعلی از اهمیت بیشتر برخوردار است .

نماینده ولی فقیه تصریح کرد ،دشمنان اسلام در حال حاضر بسیار قوی بوده و در قالب اتئلاف های مختلف اقدام می کنند و به همین خاطر مسلمانان در نسبت به دوره های قبلی چند برابر بیشتر به وحدت و یکپارچگی نیاز دارند .

سید علی اکبر اجا ق نژاد در بخشی از سخنان خود در باره صفات پیامبر اکرم ( ص ) بحث کرد و گفت ، آن حضرت برای رسیدن به هدف خود که هدایت انسانها به سوی خدا بود ، عشق بزرگ داشت .

وی افزود: پیامبر بزرگوار اسلام همچنین محبت وافر به امت خود داشته و در راه هدایت آنها تلاش های زیادی از خود نشان داد .

شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز نیز طی سخنانی مسلمانان را بمناسبت هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت پیامبر اکرم ( ص) تبریک گفت .

وی نیز در سخنان خود به ابعاد زندگی و شخصیت پیامبر اکرم ( ص ) پرداخت .

در بخشی از این مراسم همچنین خا طره دو شخصیت بزرگوار جهان اسلامی آیت ا لله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و سلیم موذن زاده گرامی داشته شد .

الله شکور پاشازاده با اشاره به نقش این دو شخصیت بزرگوار در راستای حفظ و ترویج ارزشهای اسلامی، درگذشت آنها را ضایعه بزرگ برای جهان اسلامی عنوان کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا